Jos reklamaatiosi koskee esimerkiksi peruuntunutta matkaa tai verkkokaupasta tilaamaasi tuotetta, olethan ensin yhteydessä palveluntarjoajaan tai tuotteen myyjään. Jos et pääse korvauksesta tai hyvityksestä yhteisymmärrykseen veloittajan kanssa, voit tehdä meille kortti- tai tilitapahtumaan liittyvän reklamaation lähettämällä viestin verkkopankissa tai postittamalla reklamaatiolomakkeen. Muista liittää reklamaatioosi kaikki tarvittavat liitteet, kuten esimerkiksi käymäsi viestienvaihto veloittajan kanssa.
Tee meille suoraan reklamaatio, jos olet huomannut tili- tai luottotapahtuman, jota et tunnista. Huomaathan, että joidenkin korttimaksujen kohdalla veloittaja saattaa näyttää tilitapahtumissa erikoiselta. Jos olet varma, tai epäilet, että kyseinen korttimaksu tai tilitapahtuma ei ole sinun tekemäsi, sulje korttisi viipymättä soittamalla pankkien yhteiseen sulkupalveluun 020 333020 333 (pvm/mpm, 24 h/vrk). Ulkomailta soitettaessa numero on +35820333+35820333. Vastuu kortin mahdollisesta väärinkäytöstä siirtyy ilmoitushetkellä meille. Tee tässä tapauksessa myös rikosilmoitus poliisille osoitteessa www.poliisi.fi/tee-rikosilmoitus. Reklamaatiossa sinun tulee kiistää tehneesi tapahtumat sekä mainita tapahtumien päivämäärät, veloittajien nimet ja veloitusten summat.
Näin lähetät reklamaation verkkopankissa
- Kirjaudu verkkopankkiin.
- Mene Asiakaspalvelu -välilehdelle ja valitse kohta Kirjoita viesti.
- Verkkopankissa auttaa chat-robotti. Kerro chat-robotille, että asiasi koskee korttireklamaatiota. Robotti ohjaa sinut lähettämään viestin.
- Täytä tarvittavat tiedot ja liitä mukaan mahdolliset liitteet. Voit katsoa viestissä tarvittavat tiedot verkkosivuillamme olevasta reklamaatiolomakkeesta.
- Lähetä reklamaatio.
Näin lähetät reklamaation postitse
Täytä lomake
Täytä verkkosivuillamme saatavilla oleva reklamaatiolomake mahdollisimman tarkasti. Tarkista, että sinulla on kaikki tarvittavat tiedot reklamaatiolomakkeen täyttämistä ja lähettämistä varten, esimerkiksi:
- kortti- tai tilitapahtuman päivämäärä
- summa
- kopio tiliotteesta tai luottokorttilaskusta
- muut mahdolliset reklamaatioon liittyvät dokumentit, kuten esimerkiksi mahdollinen käymäsi sähköpostikeskustelu veloittajan kanssa tai mahdollinen kopio tekemästäsi rikosilmoituksesta.
Postita lomake
Postita täyttämäsi reklamaatiolomake lomakkeella kerrottuun osoitteeseen.
Käsittelemme lähettämäsi reklamaation mahdollisimman pian ja olemme tämän jälkeen sinuun yhteydessä joko viestillä verkkopankin ja S-mobiilin kautta tai kirjeitse valitsemasi viestintäkanavan mukaan.