Siirry suoraan sisältöön

Miksi S-Pankki kysyy asiakkaan tietoja?

Olet saattanut huomata, että S-Pankki kysyy erilaisia pankkiasioihin liittyviä tietoja. S-Pankin asiakastiedoista ja sääntelystä vastaava johtaja Henna Koski kertoo, mistä on kysymys.

Onko kaikilla asiakasomistajilla oma S-Tili?
Kun henkilö liittyy asiakasomistajaksi, hänelle avataan myös S-Tili. Tuolle tilille maksetaan Bonukset, joita kertyy S-ryhmän liikkeissä tehdyistä ostoksista. Siten jokainen asiakasomistaja on myös S-Pankin asiakas. S-mobiili-sovellus kannattaa ottaa aktiiviseen käyttöön ja seurata samalla, miten paljon Bonusta kertyy.

Mitä S-Pankin asiakkailta kysytään ja miksi?
Laki velvoittaa pankkeja kysymään asiakkailta tietyt tiedot pankin asiakkaaksi liittymisen yhteydessä. Kysymme asiakkailtamme esimerkiksi tilille tulevien ja tililtä lähtevien rahojen alkuperästä sekä niiden käyttötarkoituksesta. Lisäksi kysytään käteisnostojen määrästä sekä asiakkaan verovelvollisuudesta.

Tietojen avulla takaamme yhdessä viranomaisten kanssa asiakkaidemme pankkiasioinnin turvallisuuden ja sujuvuuden jatkossakin. Kyse ei ole täysin uudesta käytännöstä, sillä asiakkailtamme on kysytty aiemminkin monia asioita asiakasomistajaksi liittymisen ja S-Tilin avauksen yhteydessä. Nyt kysymme muutaman kysymyksen lisää. Muiden pankkien tapaan meillä S-Pankissa on lainsäädännöllinen velvollisuus tuntea asiakkaamme ja huolehtia siitä, että asiakkaidemme tiedot ovat ajan tasalla.

Kysymme tietoja säännöllisesti kaikilta asiakkailtamme iästä, sukupuolesta ja lompakon paksuudesta riippumatta."

Kysytäänkö tietoja kaikilta pankin asiakkailta?
Kysymme tietoja säännöllisesti kaikilta asiakkailtamme – nykyisiltä ja uusilta – iästä, sukupuolesta ja lompakon paksuudesta riippumatta.

Missä tietoja kysytään?
Asiakaspalvelijat kysyvät tietoja päivittäisissä asiakastapaamisissa Asiakasomistajapalvelu- ja S-Pankki-pisteissä sekä S-Pankin puhelinpalvelussa. Tietojaan voi pian päivittää myös itse S-Pankin verkkopankissa tai S-mobiilissa. Kevään aikana tietoja voi täydentää S-Pankin verkkosivuilla myös toisen pankin pankkitunnuksilla, jos S-Pankin tunnukset ovat hukassa.

Jos saan yhteydenoton, mistä tiedän, että kyseessä on oikeasti S-Pankki?
S-Pankki ei koskaan kysy asiakkaidensa verkkopankkitunnuksia, korttitietoja tai muita arkaluonteisia tietoja sähköpostitse tai soittamalla asiakkaalle. Jos saat sähköpostiisi epäilyttävän viestin, älä avaa siinä olevia linkkejä tai anna muutakaan kautta pankkitunnuksia tai korttitietoja kyselijöille. Verkkopankkiin kannattaa aina kirjautua S-mobiili-sovelluksella tai kirjoittamalla itse selaimen osoiteriville S-Pankin sivujen osoite eli www.s-pankki.fi.

Päivitä asiakastietosi nyt verkkopankissa tai S-mobiilissa

Mitä tietoja kysymme ja miksi

 

Artikkeli on julkaistu Yhteishyvässä 13.11.2019

Ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Päivitä yhteystietosi S-mobiilissa tai osoitteessa s-käyttäjätili.fi. Samalla voit antaa sähköisen markkinointiluvan ja pysyt ajan tasalla palveluistamme ja asiakasomistajaeduistamme.

Kirjaudu S-käyttäjätilille ja päivitä yhteystiedot: 

Päivitä tiedot


Asiakasomistajuus-osiossa voit päivittää markkinointiluvat: 

Päivitä markkinointiluvat