Siirry suoraan sisältöön
S-mobiilin pankkipalvelut, verkkopankki ja S-mobiilin tunnistaminen ovat poissa käytöstä keskiviikon ja torstain välisenä yönä kello 23.00–7.00. Pahoittelemme katkosta palveluiden käytössä.

Salasana

Mikä salasana on?

  • Verkkopankin salasana on itse keksimäsi 4-6 numeron sarja.
  • Ensimmäisellä kirjautumiskerralla salasanasi on syntymäaikasi muodossa ppkkvv (pp tarkoittaa päivää, kk tarkoittaa kuukautta ja vv vuosiluvun kahta viimeistä numeroa). Jos syntymäaikasi olisi esimerkiksi 12.5.1960, olisi salasana ensimmäisellä kerralla 120560.
  • Ensimmäisen kirjautumiskerran yhteydessä järjestelmä pyytää sinua vaihtamaan salasanan itse keksimääsi salasanaan. Jos et kirjaudu verkkopankkiin 3 kuukauden kuluessa verkkopankkitunnusten avaamisesta, salasanasi lukittuu automaattisesti. 
  • Jos olet tilannut uuden salasanan postitse unohtuneen tilalle, kirjaudu postitse saamallasi kertakäyttöisellä salasanalla. Kirjautumisen yhteydessä pääset vaihtamaan kertakäyttöisen salasanan omaksi, itse keksityksi salasanaksi.
  • Huomaathan, että alaikäiselle ei ole mahdollista tilata uutta salasanaa verkossa. Salasanan uusiminen onnistuu asiakaspalvelupisteellämme. Alaikäinen voi asioida palvelupisteellä yksin tai edunvalvojansa kanssa. Mukaan alaikäinen tarvitsee voimassa olevan passin tai Suomen viranomaisen myöntämän kuvallisen henkilökortin.

Oletko unohtanut salasanasi?

Onko salasanasi mennyt lukkoon?

  • Salasanasi voi lukittua, jos olet antanut sen liian monesti väärin kirjautumisen yhteydessä. Salasana lukittuu myös silloin, jos et ole vaihtanut sitä 3 kuukauden kuluessa verkkopankkitunnusten avaamisesta tai uuden kertakäyttöisen salasanan tilaamisesta.
  • Vaikka salasanasi olisi lukossa, voit kirjautua verkkopankkiin S-mobiilin avulla. Jos sinulla ei ole S-mobiilia käytössäsi, voit tilata uuden salasanan postitse kotiisi. Tarvittaessa saat salasanan heti myös asiakaspalvelupisteeltämme. Ota mukaasi voimassa oleva passi tai henkilökortti.