Verkkopankkitunnukset

 

Henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset ovat avain S-Pankin monipuolisiin palveluihin. Samoilla tunnuksilla voit hoitaa pankkiasioitasi sekä verkkopankissa että puhelimeen ladattavan S-mobiili-sovelluksen kautta. 

Jos sinulla ei ole vielä S-Pankin verkkopankkitunnuksia

Voit hakea verkkopankkitunnuksia asiakaspalvelupisteissämme, jotka palvelevat sinua Prismoissa, useimmissa Sokoksissa ja valikoiduissa S-marketeissa kautta maan. Olemme avoinna myös iltaisin ja lauantaisin.

KATSO LÄHIN TOIMIPAIKKA

    • sinulla on S-Pankin käyttötili eli S-Tili tai laaja käyttöoikeus jonkun toisen henkilön S-Tiliin.
    • olet vähintään 12-vuotias. Alle 18-vuotiaat tekevät pankkitunnussopimuksen yhdessä edunvalvojien eli tavallisesti omien vanhempien kanssa. Lue lisää
    • sinulla on tunnuksia hakiessasi mukana passi tai henkilökortti. Suomen, muun ETA-alueen, Sveitsin tai San Marinon viranomaisen myöntämä passi, matkustusasiakirjaksi hyväksyttävä henkilökortti tai suomalaisen viranomaisen myöntämä muukalaispassi (hyväksytään, jos henkilöllisyys on voitu tarkistaa).

Verkkopankkitunnukset hukassa? Näin tarkistat tai uusit tunnuksesi

Voit uusia verkkopankkitunnuksesi verkossa, puhelimitse tai käymällä asiakaspalvelupisteessämme riippuen siitä, mikä osa tunnuksistasi puuttuu. Veloitamme tunnusten uusimisesta palveluhinnaston mukaisen 5 euron maksun. 

Verkkopankkitunnuksesi koostuvat kolmesta osasta: 

  1. Käyttäjätunnus
    Käyttäjätunnus löytyy pankkitunnussopimukseltasi tai pankkitunnussopimuksen tekemisen yhteydessä saamaltasi erilliseltä kirjeeltä. Löydät käyttäjätunnuksen myös S-mobiilin Minä-osiosta Tunnistaminen-otsikon alta kohdasta Tarkista verkkopankin käyttäjätunnus. Käyttäjätunnuksessa on joko 4 kirjainta + 4 numeroa tai 6–8 numeroa.

    Jos et löydä käyttäjätunnustasi, uusimme verkkopankkitunnuksesi kokonaan. Voit hakea uusia tunnuksia lähimmässä asiakaspalvelupisteessä. Verkkopankkitunnusten uusimista varten tarvitset passin tai henkilökortin. Käyttäjätunnuksen ja salasanan saat heti mukaasi, mutta turvallisuussyistä uusi tunnuslukutaulukko postitetaan kotiosoitteeseesi muutaman arkipäivän kuluessa. Alla tarkempaa tietoa asiakaspalvelupisteistämme.
  2. Salasana
    Salasana on 4–6 merkkiä pitkä numerosarja, jonka olet valinnut itse. Huomioithan, että turvallisuussyistä salasana lukitaan, mikäli syötät sen 5 kertaa väärin. 
    Jos salasanasi on hukassa ja haluat tilata uuden, tarvitset käyttäjätunnuksen sekä tunnuslukutaulukon. Alla linkki uuden salasanan tilaamiseen.
  3. Tunnuslukutaulukko
    Paperimuodossa oleva tunnuslukutaulukko sisältää kertakäyttöisiä tunnuslukuja, jotka kysytään satunnaisessa järjestyksessä. Mikäli tunnuslukutaulukko on hukassa tarvitset uuden tilaamiseen käyttäjätunnuksen sekä salasanan. Alla on linkki uuden taulukon tilaamiseen.

Toimi näin

S-Etukortti Visan tunnusluvun uusiminen

Oletko unohtanut tai hukannut S-Etukortti Visasi tunnusluvun eli PIN-koodin?

Toimi näin

S-mobiilin tunnusluvun uusiminen

Onko S-mobiilin tunnuslukusi unohtunut tai lukkiutunut?

Toimi näin

Verkkopankkitunnukset lapselle ja nuorelle

Yli 12-vuotias voi saada verkkopankkitunnukset. Lapsen tulee hakea tunnuksia yhdessä vanhempiensa kanssa asiakaspalvelupisteessä. Näin voit hakea verkkopankkitunnuksia lapselle ja nuorelle

Verkkopankkitunnukset yritysasiakkaille

Yritysasiakkaan verkkopankkitunnuksiin liittyvät tiedustelut yritysasiakkaiden asiakaspalvelusta 010 765 8703 ma–pe klo 9–16 (0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/min).

Korvaa tunnuslukutaulukko tunnusluvulla, sormenjäljellä tai Face ID:llä eli kasvojentunnistuksella

Kun otat käyttöösi S-mobiililla tunnistamisen, voit kirjautua verkkopankkitunnuksia vaativiin palveluihin sekä vahvistaa maksuja itse valitsemallasi tunnusluvulla, sormenjäljellä tai Face ID:llä niillä iOS-puhelimilla, joissa on kasvojentunnistustoiminto. Käyttöönottoa varten tarvitset S-Pankin verkkopankkitunnukset. 

 

Lue lisää tunnistamisesta

Pankkitunnusten sulkupalvelu

puh. 09 6964 6820 (pvm/mpm, 24 h/vrk)

Jos verkkopankkitunnuksesi tai puhelimesi, jossa on käytössä S-mobiililla tunnistaminen, katoavat tai varastetaan, estä viipymättä niiden käyttö soittamalla pankkitunnusten sulkupalveluun. Ulkomailta soitettaessa +358 9 6964 6820.

Sulkemisen jälkeen et voi enää käyttää verkkopankkitunnuksiasi tai S-mobiililla tunnistamista. Hae uusia tunnuksia asiakaspalvelupisteessämme ja ota tunnistaminen uudelleen käyttöön S-mobiilissa.

Pidä huolta verkkopankkitunnuksistasi

Verkkopankkitunnukset ovat henkilökohtaiset. Niitä ei tule antaa kenenkään muun, edes puolison tai perheenjäsenen käyttöön. Turvallisuussyistä tunnuksia tulee säilyttää huolellisesti ja aina erillään toisistaan. Älä tallenna verkkopankkitunnuksia käyttämällesi laitteelle vaan opettele ne ulkoa. Näin ehkäiset tunnusten joutumisen väärin käsiin.

S-Pankki ei milloinkaan kysy verkkopankkitunnuksiasi, luottokorttitietojasi tai muita arkaluonteisia tietoja sähköpostiviestillä tai soittamalla sinulle. Jos sinulta kysytään verkkopankkitunnuksiasi esimerkiksi sähköpostissa, kyseessä on huijausviesti, johon ei pidä missään nimessä vastata. Mikäli saat tällaisen viestin, ilmoita siitä asiakaspalveluumme 010 76 5800 ma–to kello 9–20, pe kello 9–18 (0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/min).

Heräsikö kysymyksiä? 

Soita meille 010 76 5800

Asiakaspalvelumme on tavoitettavissa ma–to klo 9–20 ja pe klo 9–18 (0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/min). Puhelun yhteydessä voit tunnistautua henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tai S-mobiilin tunnistamisella.

Varaa aika ja tule käymään

Lähes 100 asiakaspalvelupistettämme palvelevat sinua Prismoissa, useimmissa Sokoksissa ja valikoiduissa S-marketeissa kautta maan. Olemme avoinna myös iltaisin ja lauantaisin. Voit hoitaa asiasi jonottamatta varaamalla ajan toimipaikkaan. Ajanvaraus on mahdollista näillä paikkakunnilla. Halutessasi voit tulla myös ilman ajanvarausta.

Varaa aika

Etsi lähin toimipaikka