Verkkopankkitunnukset

 

Henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset ovat avain S-Pankin monipuolisiin palveluihin. Samoilla tunnuksilla voit hoitaa pankkiasioitasi sekä verkkopankissa että puhelimeen ladattavan S-mobiili-sovelluksen kautta. 

Voit hakea verkkopankkitunnuksia asiakaspalvelupisteissämme, jotka palvelevat sinua Prismoissa, useimmissa Sokoksissa ja valikoiduissa S-marketeissa kautta maan. Olemme avoinna myös iltaisin ja lauantaisin.

KATSO LÄHIN TOIMIPAIKKA

Tilaa salasana

Tilaa tunnuslukutaulukko

Näin uusit tunnuksesi

    • sinulla on S-Pankin käyttötili eli S-Tili tai laaja käyttöoikeus jonkun toisen henkilön S-Tiliin.
    • olet vähintään 12-vuotias. Alle 18-vuotiaat tekevät pankkitunnussopimuksen yhdessä edunvalvojien eli tavallisesti omien vanhempien kanssa. Lue lisää
    • sinulla on tunnuksia hakiessasi mukana passi tai henkilökortti. Suomen, muun ETA-alueen, Sveitsin tai San Marinon viranomaisen myöntämä passi, matkustusasiakirjaksi hyväksyttävä henkilökortti tai suomalaisen viranomaisen myöntämä muukalaispassi (hyväksytään, jos henkilöllisyys on voitu tarkistaa).

Yritysasiakkaat
Yritysasiakkaan verkkopankkitunnuksiin liittyvät tiedustelut yritysasiakkaiden asiakaspalvelusta 010 765 8703 ma–pe klo 9–16 (0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/min).

Verkkopankkitunnukset hukassa? Näin tarkistat tai uusit tunnuksesi

Voit uusia verkkopankkitunnuksesi verkossa, puhelimitse tai käymällä asiakaspalvelupisteessämme riippuen siitä, mikä osa tunnuksistasi puuttuu. Veloitamme tunnusten uusimisesta palveluhinnaston mukaisen 5 euron maksun. Verkkopankin käyttäjätunnuksesi voit tarkistaa maksutta pankkitunnussopimuksestasi.

Korvaa tunnuslukutaulukko sormenjäljellä tai itsevalitulla tunnusluvulla 

Kun otat käyttöösi S-mobiililla tunnistamisen, voit kirjautua verkkopankkitunnuksia vaativiin palveluihin sekä vahvistaa maksuja sormenjäljellä tai itse valitsemallasi tunnusluvulla. Käyttöönottoa varten tarvitset perinteiset verkkopankkitunnukset. 

 

Lue lisää tunnistamisesta

Pankkitunnusten sulkupalvelu

puh. 09 6964 6820 (pvm/mpm, 24 h/vrk)

Jos verkkopankkitunnuksesi tai puhelimesi, jossa on käytössä S-mobiililla tunnistaminen, katoavat tai varastetaan, estä viipymättä niiden käyttö soittamalla pankkitunnusten sulkupalveluun. Ulkomailta soitettaessa +358 9 6964 6820.

Sulkemisen jälkeen et voi enää käyttää verkkopankkitunnuksiasi tai S-mobiililla tunnistamista. Hae uusia tunnuksia asiakaspalvelupisteessämme ja ota tunnistaminen uudelleen käyttöön S-mobiilissa.

Pidä huolta verkkopankkitunnuksistasi

Verkkopankkitunnukset ovat henkilökohtaiset. Niitä ei tule antaa kenenkään muun, edes puolison tai perheenjäsenen käyttöön. Turvallisuussyistä tunnuksia tulee säilyttää huolellisesti ja aina erillään toisistaan. Älä tallenna verkkopankkitunnuksia käyttämällesi laitteelle vaan opettele ne ulkoa. Näin ehkäiset tunnusten joutumisen väärin käsiin.

S-Pankki ei milloinkaan kysy verkkopankkitunnuksiasi, luottokorttitietojasi tai muita arkaluonteisia tietoja sähköpostiviestillä tai soittamalla sinulle. Jos sinulta kysytään verkkopankkitunnuksiasi esimerkiksi sähköpostissa, kyseessä on huijausviesti, johon ei pidä missään nimessä vastata. Mikäli saat tällaisen viestin, ilmoita siitä asiakaspalveluumme 010 76 5800 ma–pe klo 9–20 (0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/min).

Heräsikö kysymyksiä? 

Soita meille 010 76 5800

Asiakaspalvelumme on tavoitettavissa ma–pe klo 9–20 (0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/min). Puhelun yhteydessä voit tunnistautua henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tai S-mobiilin tunnistamisella.

Varaa aika ja tule käymään

Lähes 100 asiakaspalvelupistettämme palvelevat sinua Prismoissa, useimmissa Sokoksissa ja valikoiduissa S-marketeissa kautta maan. Olemme avoinna myös iltaisin ja lauantaisin. Voit hoitaa asiasi jonottamatta varaamalla ajan toimipaikkaan. Ajanvaraus on mahdollista näillä paikkakunnilla. Halutessasi voit tulla myös ilman ajanvarausta.

Varaa aika

Etsi lähin toimipaikka