Siirry suoraan sisältöön

Näin saat tunnukset verkkopankkiin

Henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset ovat avain S-Pankin monipuolisiin palveluihin. Samoilla tunnuksilla voit hoitaa pankkiasioitasi verkkopankissa. Niillä saat käyttöösi myös puhelimeen ladattavan S-mobiili-sovelluksen

Näin kirjaudut verkkopankkiin

Mistä verkkopankkitunnukset koostuvat?

Jos sinulla ei ole vielä S-Pankin tunnuksia

Voit hakea verkkopankkitunnuksia asiakaspalvelupisteissämme, jotka palvelevat sinua Prismoissa, useimmissa Sokoksissa ja valikoiduissa S-marketeissa kautta maan. Olemme avoinna myös iltaisin ja lauantaisin. Verkkopankkitunnukset ovat uudelle asiakkaalle maksuttomat.

Varaa aika

Katso lähin toimipaikka

S-mobiilin pankkipalvelut saat nyt käyttöösi myös toisen pankin verkkotunnuksilla tai mobiilivarmenteella

    • sinulla on S-Pankin käyttötili eli S-Tili tai laaja käyttöoikeus jonkun toisen henkilön S-Tiliin.
    • olet vähintään 12-vuotias. Alle 18-vuotiaat tekevät pankkitunnussopimuksen yhdessä edunvalvojien eli tavallisesti omien vanhempien kanssa. Lue lisää
    • sinulla on tunnuksia hakiessasi mukana voimassa oleva passi tai henkilökortti. Lue lisää S-Pankin hyväksymistä henkilöllisyystodistuksista
Osio otsikolla Tarkista tai uusi tunnus

Näin tarkistat tai uusit tunnuksesi

Voit uusia verkkopankkitunnuksesi verkossa, puhelimitse tai käymällä asiakaspalvelupisteessämme riippuen siitä, mikä osa tunnuksistasi puuttuu. 

Verkkopankkitunnuksesi koostuvat kolmesta osasta: 

  1. Käyttäjätunnus
    Käyttäjätunnus löytyy pankkitunnussopimukseltasi tai pankkitunnussopimuksen tekemisen yhteydessä saamaltasi erilliseltä kirjeeltä. Löydät käyttäjätunnuksen myös S-mobiilin Minä-osiosta S-Pankin palvelut-otsikon alta kohdasta Tarkista verkkopankin käyttäjätunnus. Käyttäjätunnuksessa on 6–8 numeroa.

    Jos et löydä käyttäjätunnustasi, uusimme verkkopankkitunnuksesi kokonaan (5 euroa). Voit hakea uusia tunnuksia käymällä lähimmässä asiakaspalvelupisteessä. Tunnusten uusimista varten tarvitset passin tai henkilökortin.

    Käyttäjätunnuksen ja salasanan saat heti mukaasi, mutta turvallisuussyistä uusi tunnuslukutaulukko postitetaan kotiosoitteeseesi noin viikon kuluessa. Varaamalla ajan asiakaspalvelupisteeseen voit hoitaa asiasi jonottamatta. Voit asioida halutessasi myös ilman ajanvarausta. Varaa aika
  2. Salasana
    Salasana on 4–6 merkkiä pitkä numerosarja, jonka olet valinnut itse. Huomioithan, että turvallisuussyistä salasana lukitaan, mikäli syötät sen 5 kertaa väärin. 

    Jos salasanasi on hukassa ja haluat tilata uuden, tarvitset käyttäjätunnuksen sekä tunnuslukutaulukon. Voit tilata kertakäyttöisen salasanan verkossa (2,50 €) tai palauttaa salasanan asiakaspalvelupisteessä (5 €) Tilaa salasana verkossa
  3. Tunnuslukutaulukko
    Paperimuodossa oleva tunnuslukutaulukko sisältää kertakäyttöisiä tunnuslukuja, jotka kysytään satunnaisessa järjestyksessä. Kirjautuminen tai maksu vahvistetaan tarvittaessa tekstiviestinä lähettävän vahvistuskoodin avulla. Tunnuslukutaulukolla asioidessasi tarvitset siis laitteen, johon voit vastaanottaa tekstiviestejä. Mikäli tunnuslukutaulukko on hukassa, tarvitset uuden tilaamiseen käyttäjätunnuksen sekä salasanan. Voit tilata tunnuslukutaulukon verkossa (2,50 €), tai S-Pankin asiakaspalvelupisteessä (5 €). Tilaa tunnuslukutaulukko verkossa

    Säilytä tunnuslukutaulukko, vaikka käyttäisitkin S-mobiilin tunnistamista.

Toimi näin

Osio otsikolla Aktivoi S-mobiilin tunnusluku

Aktivoi S-mobiilin unohtunut tunnusluku uudelleen

Oletko ottanut S-mobiilin tunnistamisen käyttöön, mutta et muista asettamaasi tunnuslukua? Nyt voit uusia S-mobiilin tunnusluvun maksutta toisen pankin tunnuksilla tai mobiilivarmenteella S-mobiilissa.

Näin uusit S-mobiilin tunnusluvun:

  1. Avaa S-mobiili-sovellus, sisäänkirjautumissivulta klikkaa Unohtuiko tunnusluku? -linkkiä
  2. Valitse tunnistustapa (voit tässä kohtaa tunnistautua toisen pankin tunnuksilla)
  3. Tunnistautumisen jälkeen aseta haluamasi uusi nelinumeroinen S-mobiilin tunnusluku
  4. Valmista tuli, nyt voit kirjautua S-mobiiliin uudella tunnusluvullasi!

Verkkopankkitunnukset lapselle ja nuorelle

Yli 12-vuotias voi saada verkkopankkitunnukset. Lapsen tulee hakea tunnuksia yhdessä vanhempiensa kanssa asiakaspalvelupisteessä. Näin voit hakea verkkopankkitunnuksia lapselle ja nuorelle

 

Verkkopankkitunnukset yritysasiakkaille

Yritysasiakkaan verkkopankkitunnuksiin liittyvät tiedustelut yritysasiakkaiden asiakaspalvelusta, osoitteesta maksuyhteys@s-pankki.fi.

S-Etukortti Visan tunnusluvun uusiminen

Oletko unohtanut tai hukannut S-Etukortti Visasi tunnusluvun eli PIN-koodin?

Toimi näin

Osio otsikolla S-mobiililla tunnistaminen

Korvaa tunnuslukutaulukko tunnusluvulla, sormenjäljellä tai Face ID:llä eli kasvojentunnistuksella

Kun otat käyttöösi S-mobiililla tunnistamisen, voit kirjautua verkkopankkitunnuksia vaativiin palveluihin sekä vahvistaa maksuja itse valitsemallasi tunnusluvulla, sormenjäljellä tai Face ID:llä niillä iOS-puhelimilla, joissa on kasvojentunnistustoiminto. Käyttöönottoa varten tarvitset S-Pankin verkkopankkitunnukset. Käyttöönoton voit tehdä S-Pankin verkkopankkitunnuksilla tai toisen pankin verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella, jos sinulla on verkkopankkitunnukset ja tili S-Pankissa.

 

Lue lisää tunnistamisesta

Pankkitunnusten sulkupalvelu

puh. 09 6964 6820 (pvm/mpm, 24 h/vrk)

Jos verkkopankkitunnuksesi tai puhelimesi, jossa on käytössä S-mobiililla tunnistaminen, katoavat tai varastetaan, estä viipymättä niiden käyttö soittamalla pankkitunnusten sulkupalveluun. Ulkomailta soitettaessa +358 9 6964 6820.

Sulkemisen jälkeen et voi enää käyttää verkkopankkitunnuksiasi tai S-mobiililla tunnistamista. Hae uusia tunnuksia asiakaspalvelupisteessämme ja ota tunnistaminen uudelleen käyttöön S-mobiilissa.

Pidä huolta verkkopankkitunnuksistasi

Verkkopankkitunnukset ovat henkilökohtaiset. Niitä ei tule antaa kenenkään muun, edes puolison tai perheenjäsenen käyttöön. Turvallisuussyistä tunnuksia tulee säilyttää huolellisesti ja aina erillään toisistaan. Älä tallenna verkkopankkitunnuksia käyttämällesi laitteelle vaan opettele ne ulkoa. Näin ehkäiset tunnusten joutumisen väärin käsiin.

S-Pankki ei milloinkaan kysy verkkopankkitunnuksiasi, luottokorttitietojasi tai muita arkaluonteisia tietoja sähköpostiviestillä tai soittamalla sinulle. Jos sinulta kysytään verkkopankkitunnuksiasi esimerkiksi sähköpostissa, kyseessä on huijausviesti, johon ei pidä missään nimessä vastata. Mikäli saat tällaisen viestin, ilmoita siitä asiakaspalveluumme.

Heräsikö kysymyksiä?

Soita meille 010 76 5800

Asiakaspalvelumme on tavoitettavissa ma–pe klo 9–16 (pvm/mpm). Tarvitset soittaessasi aina verkkopankkitunnuksia tai S-mobiilin tunnistamista

Varaa aika ja tule käymään

Noin 80 asiakaspalvelupistettämme palvelevat sinua Prismoissa, useimmissa Sokoksissa ja valikoiduissa S-marketeissa kautta maan. Olemme avoinna myös iltaisin ja lauantaisin. Voit hoitaa asiasi jonottamatta, kun varaat ajan toimipaikkaan. 

Varaa aika

Varmista, että me tavoitamme sinut

Kun yhteystietosi ovat ajan tasalla, saat sähköpostiisi tietoa S-Pankin ja koko S-ryhmän uusista palveluista ja ajankohtaisista asiakasomistajaeduista heti ensimmäisten joukossa.

Päivitä yhteystietosi