Tarvitsetko verkkopankkitunnukset?

Avaa verkkopalvelut ja verkkopankkitunnukset helposti ilman ajanvarausta palvelupisteessämme, vaikka kauppareissun yhteydessä

Etsi lähin asiakaspalvelupiste

S-Tili

Maksuton käyttötili – käytä yksin tai yhdessä

Mutkaton käyttötili

S-Tili on käyttötili kaikille päivittäisille raha-asioille – niin opintotuelle, lapsilisille, palkalle kuin eläkkeellekin. S-Tilillä voi olla monta käyttäjää, joten se on oiva tili vaikka perheen yhteiseksi ruokatiliksi. S-Tiliin voi liittää jokaiselle perheenjäsenelle oman maksukortin.

Jos olet osuuskaupan asiakasomistaja, S-Tili on sinulle ja talouteesi kuuluville maksuton. 

S-Tilistä on moneksi

  1. Maksa ostoksesi S-Tililtä
    ja hoida kaikkia päivittäisiä raha-asioita verkkopankissa
  2. Nosta ja talleta käteistä kaupan kassalla
  3. Nosta käteistä automaatista, myös ulkomailla
  4. Bonus ja maksutapaetu maksetaan S-Tilille
  5. S-Tilillä voi olla useita käyttäjiä
    ja se voi toimia esimerkiksi perheen yhteisenä talous- tai ruokatilinä

Tilin korko

S-Tilin korko: 0,01 %

S-Tilin korko on S-Prime-korko – 2,0 %, minimissään kuitenkin  0,01 %. Koska S-Prime on tällä hetkellä alle 2 %, tilille maksetaan korkoa 0,01 %. 

Korko lasketaan jokaisen päivän saldolle erikseen. Näin saat rahoillesi paremman korkotuoton kuin tilillä, jolle korko lasketaan kerran kuukaudessa alimman saldon mukaan. S-Tilin korko maksetaan tilille vuosittain joulukuussa.

Avaa S-Tili helposti

Toimipaikassa

Jos et ole vielä S-Pankin asiakas tai olet unohtanut verkkopankkitunnuksesi, poikkea lähimpään asiakaspalvelupisteeseemme!

Verkkopankissa

Jos sinulla on S-Pankin verkkopankkitunnukset, voit avata uuden S-Tilin helposti verkkopankissa.

Puhelimessa: 010 76 5800

Ma–pe klo 8–20 (0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/min). Henkilökohtaiseen tunnistautumiseen tarvitset S-Pankin verkkopankkitunnukset.

Ehdot ja asiakirjat

Usein kysyttyä

Voit avata tilin S-Pankin asiakaspalvelu- tai asiointipisteessä, verkkopankissa tai soittamalla puhelinpalveluumme (puh. 010 76 5800 ma–pe klo 8–20 0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/min). Voidaksesi avata tilin puhelimitse sinulla tulee olla S-Pankin verkkopankkitunnukset.

LähiTapiola Pankki taustaisten tilien avaaminen onnistuu varaamalla ajan S-Pankkiirille LähiTapiolan toimistoon. Olemassa olevat asiakkaat (joilla olemassa olevat verkkopankkitunnukset) voivat avata tilin myös verkkopankissa tai soittamalla asiakaspuhelinpalveluun puh. 010 19 5102 arkisin 8-18, poikkeuksena ASP –tili.

Tilit
Asiakkuuden ja palvelujen avaus

Tilinomistajana voit antaa tiliisi käyttöoikeuksia muille henkilöille. S-Pankissa on käytössä kolme peruskäyttöoikeutta, jotka ovat laaja käyttöoikeus, nosto-oikeus ja oikeus saada saldotietoja.

    • Henkilöllä, jolla on laajat käyttöoikeudet, on lähes samat oikeudet kuin tilinomistajalla. Hän voi muun muassa tehdä nostoja ja panoja asiakaspalvelupisteessä, saada tiliin kortin ja käyttää tiliä verkkopankissa. Hän ei kuitenkaan voi lisätä tai muuttaa tilinomistajia tai käyttöoikeutettuja taikka lopettaa tiliä.
    • Henkilö, jolla on nosto-oikeus, voi muun muassa tehdä nostoja ja panoja asiakaspalvelupisteessä sekä saada tilin saldo- ja tapahtumatiedot. Hän ei kuitenkaan voi saada tiliin korttia eikä käyttää tiliä verkkopankissaan.
    • Henkilö, jolla on oikeus saada saldotietoja, voi ainoastaan tehdä tilille käteispanon asiakaspalvelupisteessä ja saada tilin saldotiedot asiakaspalvelupisteessä.

LähiTapiola Pankki taustaisiin Käyttö- ja Säästötiliin, on mahdollista lisätä käyttöoikeus. Käyttöoikeus oikeuttaa käyttämään tilin varoja, liittämään tilin verkkopalveluihin sekä saamaan tietoja verkkopalvelujen avulla tilitapahtumista.

Tilit
Asiakkuus

Edunvalvojat voivat myöntää alaikäiselle käyttöoikeuden tiliinsä. Tällöin alaikäinen voi tallettaa tai nostaa rahaa asiakaspalvelupisteessä henkilöllisyystodistusta vastaan. Myös 7-vuotta täyttäneelle voidaan tilata S-Etukortti Visa Debit –kortti tilinkäyttövälineeksi. Kortin käyttäminen on turvallista koska kortin tapahtumat varmennetaan aina. Edunvalvojat voivat myös avata 15-vuotiaalle omat pankkitunnukset.

Tilit
Alaikäinen asiakas
Asiakkuus

Kyllä, voit tehdä S-Tilistäsi ns. yhteisen taloustilin päivittäisiä ostoksia, kuten ruokaa, varten. Se sopii kaikille, esimerkiksi nuorille pareille, jotka haluavat jakaa arkikulut tasan. Tai lapsiperheille, joissa ostoksia tekevät niin vanhemmat kuin lapsetkin.  Tilaat vain kaikille tilin käyttäjille omat maksukorttinsa ja siirrät tilille kuukausittain summan, joka riittää ostoksien tekemiseen.

Asiakkuuden ja palvelujen avaus
Asiakkuus

S-Pankin tilit henkilöasiakkaille ovat S-Tili päivittäiseen käyttöön sekä S-Tuottotili, S-Määräaikaistili ja S-Sijoitustili säästämiseen. S-Rahastotili on räätälöity rahasto säästämiseen.

LähiTapiola Pankki taustaisia tilejä S-Pankin henkilöasiakkaille päivittäiseen käyttöön on Käyttötili ja säästämiseen Säästötili. ASP – tili on tarkoitettu 18–30 vuotiaille ensiasunnon säästämiseen. Määräaikainen tuottotili on turvallinen ratkaisu lyhyt- ja pidempiaikaiseen säästämiseen.

Lisätietoja LähiTapiola taustaisista tileistä löydät osoitteesta: S-Pankki.fi > Tilit > LähiTapiola taustaiset tilit.

Tilit

S-Tilin, S-Tuottotilin, Käyttötilin ja Säästötilin korko lasketaan päiväsaldolle, joka tarkoittaa, että korko lasketaan jokaisen päivän saldolle erikseen. Näin saat rahoillesi paremman korkotuoton verrattuna tiliin, jolle korko lasketaan kuukauden alimman saldon mukaan. 

Tilit

Kyllä voit. Voit tehdä S-Pankkiin avatusta S-Tilistäsi palkanmaksu tilin. Ilmoita vain uudet tiliyhteystietosi työnantajallesi palkanmaksua varten. Muista ilmoittaa uusi tilinumerosi tarvittaessa myös muun muassa Kelaan, Verottajalle ja vakuutusyhtiöösi.

Voit halutessasi palauttaa ilmoituksen uudesta tiliyhteystiedosta asiakaspalvelupisteeseemme, niin toimitamme sen vastaanottajalle puolestasi.

Asiakkuuden ja palvelujen avaus
Asiakkuus