E-lasku

E-lasku korvaa paperisen laskun. Se tuo paperilaskua vastaavan laskun kätevästi suoraan verkkopankkiisi, jossa voit asettaa laskun automaattisesti maksettavaksi tai maksaa sen itse parilla klikkauksella. Kun tilaat laskusi e-laskuna, säästät aikaa, vaivaa ja luontoa.

E-laskua varten tarvitset verkkopankkitunnukset ja tilin

Voit tilata laskusi e-laskuina, kun sinulla on S-Pankin verkkopankkitunnukset ja käyttötili eli S-Tili (oma tili tai laaja käyttöoikeus toisen henkilön tiliin). E-laskusopimus ja -osoite ovat henkilökohtaisia, joten e-lasku tulee vain omaan verkkopankkiisi.

Näin saat verkkopankkitunnukset

Saat e-laskun käyttöösi verkkopankin kautta niiltä laskuttajilta, jotka tarjoavat e-laskua S-Pankissa. Mikäli etsimääsi laskuttajaa ei löydy valikosta, voit tiedustella e-laskun mahdollisuutta suoraan laskuttajalta. 

Näin otat e-laskun käyttöön

  1. Tarkista e-laskusopimus verkkopankissa

    Sopimuksen voit tarkistaa verkkopankin Maksut-valikosta E-lasku-kohdasta. Halutessasi voit tilata ilmoituksen saapuneista e-laskuista sähköpostiisi. 

  2. Muuta laskujen toimitustapa laskuja maksaessa

    Maksun hyväksymisen jälkeen saat ilmoituksen, mikäli kyseinen lasku on mahdollista muuttaa e-laskuksi. Seuraava lasku saattaa tulla vielä paperilla, mutta siitä eteenpäin lasku tulee e-laskuna suoraan verkkopankkiisi. Voit tilata e-laskuja myös Maksut-valikon Tilaa uusi e-lasku -linkistä.

  3. Syötä tilaukseen laskuttajan pyytämät tiedot

    Pyydetty tieto voi olla esimerkiksi viitenumero, henkilötunnus tai asiakasnumero. 

  4. Valitse oletustili, jolta lasku maksetaan

    Halutessasi voit myös asettaa laskulle summarajan, jonka alle jäävät laskut menevät automaattisesti maksettavaksi. Tällöin sinun ei tarvitse käydä verkkopankissa hyväksymässä jokaista yksittäistä laskua.

  5. Maksa saapuneet e-laskut verkkopankissa

    Mikäli et aseta laskuja automaattisesti maksettaviksi, saapuneista e-laskuista muodostuu verkkopankkiisi valmis maksuehdotus, joka sinun täytyy vain hyväksyä. Laskun eräpäivää, maksutiliä ja summaa voi tarvittaessa muuttaa. Jos laskussa on jotain epäselvää, ota yhteys laskuttajaan.

  6. Laskut arkistoituvat verkkopankkiin

    Verkkopankin arkistosta laskuja on helppo tarkastella tarvittaessa myöhemmin. Laskut säilyvät arkistossa vähintään kaksi vuotta. 

TEE E-LASKUSOPIMUS VERKKOPANKISSA

 

E-laskutilausten ja toistuvien maksujen siirtäminen toisesta pankista

Tilaamiesi e-laskujen sekä toistuvien maksujesi lopettaminen onnistuu helpoiten toisen pankkisi verkkopankissa. Tämän jälkeen voit syöttää laskusi maksettavaksi S-Pankin verkkopankissa.

Usein kysytyt kysymykset

 

Tarkista ensin e-laskusopimus verkkopankissa Maksut-valikosta E-lasku-kohdasta. Halutessasi voit tilata ilmoituksen saapuneista e-laskuista sähköpostiisi. 

Kun olet tarkistanut sopimuksen, voit tilata Visa-laskustasi e-laskun seuraavasti:

  1. Valitse Maksut > E-laskutilaukset > Tilaa uusi e-lasku.
  2. Kirjoita hakukenttään S-Pankki Oy ja paina Etsi.
  3. Valitse aukeavasta listasta kohta, jonka laskutusaihe on VISA-, JOUSTO-, TUOTELUOTTO ja paina Jatka.
  4. Kirjoita Viitenumero-kohtaan Visa-laskullasi tai luoton myöntämisen yhteydessä saamastasi tekstiviestistä näkyvä viitenumero.
  5. Valitse maksutili ja paina Hyväksy.

E-laskun voimaantulo kestää noin viikon. Jos teet tilauksen juuri silloin, kun laskusi on muodostunut, saatat saada vielä yhden paperilaskun tilauksesi jälkeen.

E-lasku on verkkopankkiisi saapuva sähköinen lasku. Kaikki tiedot ovat laskussa valmiina, joten sinun tarvitsee vain tarkistaa ja hyväksyä se. Saat e-laskun käyttöösi verkkopankkimme kautta niiltä laskuttajilta, jotka toimittavat e-laskuja.

Näin tilaat e-laskun:

  1. Tarkista e-laskusopimus verkkopankissa Maksut-valikosta E-lasku-kohdasta. Halutessasi voit tilata ilmoituksen saapuneista e-laskuista sähköpostiisi.
  2. Kun olet maksanut paperilaskun, valitse Tilaa lasku e-laskuna.
  3. Täytä pyydetyt tiedot ja vahvista tilaus. Huomioithan, että e-laskun voimaantulo voi viedä laskuttajasta riippuen 6–8 viikkoa.

E-lasku

  • Suunniteltu varta vasten laskujen vastaanottamista ja maksamista varten.
  • Toimii verkkopankissamme ja S-mobiilissa.
  • Laskut saapuvat verkkopankkiisi.
  • Laskut säilyvät verkkopankissa vähintään kaksi vuotta.
  • Voit valita kunkin laskuttajan kohdalla veloittuuko maksu automaattisesti tililtäsi eräpäivänä vai hyväksytkö maksut itse.

Netposti

  • Suunniteltu laskujen ja muiden henkilökohtaisten kirjeiden vastaanottamista varten.
  • Toimii verkkopankissamme.
  • Laskut saapuvat Netpostiin, jonne pääset verkkopankkimme Netposti-välilehdeltä.
  • Laskut säilyvät Netpostissa seitsemän vuotta.
  • Voit siirtyä saapuneelta laskulta maksamaan sen verkkopankissamme.

E-laskujen välittäminen edellyttää aina sitä, että laskuttaja tekee pankin kanssa sopimuksen e-laskupalvelun käyttöönotosta. Nimenomaan laskuttaja päättää sen, minkä pankkien asiakkaille e-laskuja voidaan lähettää. S-Pankki voi siis ottaa käyttöön e-laskupalvelun vain niille yrityksille, jotka haluavat lähettää e-laskuja S-Pankin asiakkaille. Mikäli verkkopankin e-laskuttajien listalta ei löydy kaikki niitä laskuttajia, joiden laskut haluaisit e-laskuina, kysymys on siitä, ettei kyseinen laskuttaja ole ottanut e-laskua käyttöön S-Pankin asiakkaille.

Saat siirrettyä e-laskusi ja toistuvat maksusi meille seuraavasti:

  1. Varmista, että sinulla on käytössäsi S-Pankin verkkopankkitunnukset.
  2. Ota itsellesi talteen e-laskuttajiesi pyytämät yksilöintitiedot (esimerkiksi viitenumero).
  3. Lopeta nykyiset e-laskusi ja toistuvat maksusi sen pankin verkkopankissa, jonka kautta olet ne tehnyt.
  4. Tarkista e-laskusopimus verkkopankissa Maksut-valikosta E-lasku-kohdasta. Halutessasi voit tilata ilmoituksen saapuneista e-laskuista sähköpostiisi.
  5. Tilaa uusi e-lasku valitsemalla Maksut > E-laskutilaukset > Tilaa uusi e-lasku. Uutta e-laskua varten tarvitset laskuttajan tilinumeron ja laskun yksilöintitiedot.
  6. Täytä pyydetyt tiedot ja vahvista tilaus. Huomioithan, että e-laskun voimaantulo saattaa laskuttajasta riippuen viedä 6–8 viikkoa.

Ehdot ja asiakirjat

Heräsikö kysymyksiä? 

Soita meille 010 76 5800

Asiakaspalvelumme on tavoitettavissa ma–to klo 9–20 ja pe klo 9–18 (0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/min). Puhelun yhteydessä voit tunnistautua henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla tai S-mobiilin tunnistamisella.

Varaa aika ja tule käymään

Lähes 100 asiakaspalvelupistettämme palvelevat sinua Prismoissa, useimmissa Sokoksissa ja valikoiduissa S-marketeissa kautta maan. Olemme avoinna myös iltaisin ja lauantaisin. Voit hoitaa asiasi jonottamatta varaamalla ajan toimipaikkaan. Ajanvaraus on mahdollista näillä paikkakunnilla. Halutessasi voit tulla myös ilman ajanvarausta.

Varaa aika

Etsi lähin toimipaikka

Varmista, että me tavoitamme sinut

Kun yhteystietosi ovat ajan tasalla, saat sähköpostiisi tietoa S-Pankin ja koko S-ryhmän uusista palveluista ja ajankohtaisista asiakasomistajaeduista heti ensimmäisten joukossa.

Päivitä yhteystietosi