Siirry suoraan sisältöön

S-Pankin palveluissa on havaittu häiriöitä – asiakkaiden tiedot ja varat ovat turvassa

4.3.2025

Palvelut ovat taas käytettävissä. Varotoimenpiteenä rajoitamme Manner-Suomen ulkopuolelta tulevaa liikennettä verkkosivuillemme.
Pahoittelemme tilanteesta aiheutunutta haittaa.

***

S-Pankin verkkopankissa, S-mobiilissa sekä S-Pankin verkkosivuilla esiintyy
häiriöitä, jotka johtuivat palvelunestohyökkäyksestä. Asiakkaiden
tiedot ja varat ovat turvassa.

S-Pankin verkkopankissa, S-mobiilissa sekä verkkosivuilla esiintyvien
häiriöiden syyksi on selvinnyt palvelunestohyökkäys. Teemme parhaillaan
töitä tilanteen ratkaisemiseksi ja pyrimme saamaan S-Pankin palvelut
takaisin normaaliin käyttöön mahdollisimman pian.

S-Pankin asiakkaiden tiedot ja varat ovat turvassa. Korteilla voi maksaa
kassoilla normaalisti.

Pahoittelemme tilanteesta aiheutuvaa haittaa.

Mitä tarkoittaa palvelunestohyökkäys?

Palvelunestohyökkäyksessä eli verkkohyökkäyksessä jokin ulkopuolinen taho pyrkii häiritsemään palvelun käyttöä tai estämään sen kokonaan. Hyökkäys toteutetaan yleensä tuottamalla keinotekoisesti niin paljon liikennettä palveluun, että palvelun normaali käyttö ei ole enää mahdollista. Hyökkäys ei kuitenkaan tarkoita, että palveluun olisi murtauduttu.

Kuinka yleisiä palvelunestohyökkäykset ovat?

Palvelunestohyökkäysten määrä on kasvussa ja nähdään ajankohtaisena ilmiönä. S-Pankki tekee jatkuvaa kehitystä yhdessä viranomaisten kanssa estääkseen hyökkäyksiä. S-Pankki on onnistunut ratkaisemaan hyökkäystilanteet erittäin nopeasti, pääsääntöisesti alle tunnissa.

Pitääkö minun tehdä jotain?

Asiakkaidemme ei tarvitse olla huolissaan tai tehdä mitään toimenpiteitä tilanteen johdosta.