Siirry suoraan sisältöön
S-mobiilin pankkipalvelut, verkkopankki ja S-mobiilin tunnistaminen ovat poissa käytöstä keskiviikon ja torstain välisenä yönä kello 23.00–7.00. Pahoittelemme katkosta palveluiden käytössä.

Tutkimus: S-Pankilla Suomen tyytyväisimmät asiakkaat viidettä vuotta peräkkäin

29.2.2024

S-Pankin asiakkaat ovat tyytyväisimpiä pankkiinsa, selviää Taloustutkimuksen luottovertailuyhtiö Sortterin toimeksiannosta toteuttamasta tutkimuksesta. Tutkimuksen mukaan S-Pankin asiakkaat ovat myös uskollisimpia. 

S-Pankin asiakkaat ovat kaikkein tyytyväisimpiä pankkiinsa verrattuna muiden suomalaisten pankkien asiakkaisiin. Tieto käy ilmi luottovertailuyhtiön Sortterin teettämästä Tyytyväisyys ja luottamus pankkien palveluihin 2024 -tutkimuksesta, jonka on toteuttanut Taloustutkimus. Kyseessä on jo viides vuosi, kun S-Pankki pitää hallussaan vertailun kärkisijaa. 

Asteikolla yhdestä viiteen (1=tyytymätön ja 5=tyytyväinen) S-Pankki sai asiakkaiden tyytyväisyyden kokonaisarviossa yleisarvosanaksi 4,19. Kaikkiaan analysoitavana oli yhdeksän pankkia, joiden keskimääräinen yleisarvosana oli 3,81. 

Eniten S-Pankin asiakkaat arvostavat sähköisten palveluiden toimivuutta (4,28), maksukorttivalikoimaa (4,26) ja pankkipalvelumaksujen hinnoittelua (4,24). S-Pankki menestyi parhaiten myös arvioitaessa pankkien toiminnan vastuuntuntoisuutta asiakkaitaan kohtaan. Tutkimuksesta selviää myös, että S-Pankilla on uskollisimmat asiakkaat. S-Pankin asiakkaista 73 % ei pidä lainkaan todennäköisenä vaihtamista toisen pankin asiakkaaksi seuraavan vuoden aikana. 

Taloustutkimus toteutti tutkimuksen helmikuussa 2024 ja kyselyyn vastasi 1 039 henkilöä. Tutkimuksen tulokset on painotettu iän, sukupuolen ja asuinpaikan sekä talouden koon mukaan. Kokonaistuloksen osalta virhemarginaali on 95 prosentin luotettavuustasolla enimmillään kolme prosenttiyksikköä suuntaansa. 

Lue lisää tutkimuksesta