Tutkimus: S-Pankki on pankkialan arvostetuin brändi kuudetta vuotta perättäin

13.9.2023

Taloustutkimuksen Brändien arvostus 2023 -tutkimuksessa selvitettiin suomalaisilta, mitä brändejä he arvostavat.

Suomalaisten luottamus S-Pankkiin jatkuu vahvana. Tieto käy ilmi Taloustutkimuksen uudesta tutkimuksesta, jossa suomalaiset arvioivat S-Pankin arvostetuimmaksi pankkibrändiksi. Kyseessä on S-Pankille kuudes perättäinen vuosi pankkialan arvostetuimpana brändinä.

“Brändi rakentuu kaikissa niissä tilanteissa, joissa yritys kohtaa asiakkaansa ja ympäröivän yhteiskunnan. Suhtaudummekin meitä kohtaan tunnettuun luottamukseen iloiten ja nöyrin mielin. Lupaan, että teemme joka päivä parhaamme ollaksemme jatkossakin luottamuksen arvoisia. Jokaiselle kuuluu oikeus vähän rahakkaampaan huomiseen ja siksi asiakkaidemme käytössä ovat maksuton tili, kortti, verkkopankkitunnukset ja mobiilisovellus sekä helpot säästämisen palvelut”, toimitusjohtaja Riikka Laine-Tolonen sanoo.

Laine-Tolosen mukaan pankkia kohtaan tunnettu luottamus luo hyvää pohjaa myös seuraavaan lukuun S-Pankin tarinassa. Se käynnistyi, kun pankki julkisti ostavansa Handelsbankenin Suomen henkilöasiakas- sekä varainhoito- ja sijoituspalveluliiketoiminnot.

Brändien arvostus 2023 -tutkimuksen mukaan suomalaiset pitävät S-Pankkia kotimaisena, helposti lähestyttävänä ja turvallisena. Kesäkuun lopussa S-Pankilla oli 3,2 miljoonaa asiakasta, joista aktiivisia oli noin 625 000.

Myös muut S-ryhmän brändit menestyivät tutkimuksessa S-Pankin ohella. Esimerkiksi S-Etukortti ja Prisma olivat Suomen 10 arvostetuimman brändin joukossa.

Brändien arvostus 2023 -tutkimuksessa selvitettiin 665 brändin arvostus suomalaisten keskuudessa. Tutkimus toteutettiin huhti-toukokuussa 2023 ja sen kohderyhmänä olivat 15–79-vuotiaat suomalaiset valtakunnallisesti Ahvenanmaata lukuun ottamatta.

Taloustutkimus: Brändien arvostus 2023

Median yhteydenotot: