S-Pankilla jälleen finanssialan paras maine

10.3.2023

Finanssialan yritysten mainetta tutkineen T-Median mukaan alan yritysten maine on keskimäärin kohtalaisella tasolla.

Suomalaisten mielestä S-Pankilla on finanssialan paras maine. Tieto käy ilmi T-Median joulukuussa tekemästä Finanssialan Luottamus&Maine 2022 -tutkimuksesta, jossa S-Pankki jakoi ykkössijan Nordnetin kanssa.

Tutkittavien 24 organisaation joukossa oli muun muassa pankkeja, työeläkeyhtiöitä ja vakuutusyhtiöitä. Yhdestä viiteen ulottuvalla asteikoilla S-Pankin mainearvosana oli 3,72 eli hyvällä tasolla. S-Pankin oli tutkimuksen maineikkain yhtiö myös vuosi sitten.

Korkeimmat arviot S-Pankki sai osa-alueista, joissa vastaajia pyydettiin arvioimaan pankin taloudellista tilannetta, tuotteiden ja palveluiden laatua sekä S-Pankkia työnantajana.

T-Median tutkimukseen osallistui yhteensä 4 984 suomalaista, jotka antoivat yhteensä 6 389 organisaatioarviota 2.12.–22.12.2022.  Otos on painotettu väestöä edustavaksi sukupuolen, iän ja asuinalueen mukaan. Koko aineiston tilastollinen virhemarginaali on korkeintaan noin 1.39 %-yksikköä suuntaansa.

Lue lisää Finanssialan Luottamus&Maine 2022 -tutkimuksesta