Positiivinen tulosvaroitus: S-Pankki-konsernin liikevoitto vuonna 2022 ennustettua parempi

20.1.2023

S-Pankki Oyj, Pörssitiedote, 20.1.2023 klo 10.00

Alustavien, tilintarkastamattomien lukujen mukaan S-Pankin-konsernin liikevoitto oli lähes 45 miljoonaa euroa vuonna 2022. Vuonna 2021 liikevoitto oli 24,8 miljoonaa euroa.

S-Pankki arvioi aiemmin (10.11.2022) julkistamassaan osavuosikatsauksessa koko vuoden 2022 liikevoiton ylittävän selvästi vuoden 2021 tason.

Aiemmin ennustettua parempi tulos johtui korkotason nousun positiivisesta vaikutuksesta S-Pankin korkokatteeseen. Korkotason nousu vaikutti korkokatteeseen erityisesti vuoden jälkipuoliskolla.

S-Pankki kommentoi taloudellista kehitystä seuraavan kerran vuoden 2022 tilinpäätöstiedotteen julkaisun yhteydessä perjantaina 3.2.2023 klo 9.00. Yhtiö antaa siinä yhteydessä arvion tulosnäkymistä vuodelle 2023.

Yhteyshenkilöt:
Hanna Porkka, vt. toimitusjohtaja
Mika Heikkilä, talousjohtaja

S-Pankin viestintä, +358 50 573 5855, viestinta@s-pankki.fi

Tietoja julkaisijasta S-Bank Plc

S-Pankki on kotimainen pankki ja osa S-ryhmää. Olemme olemassa siksi, että jokaisella olisi mahdollisuus vähän rahakkaampaan huomiseen. Meillä on yli kolme miljoonaa asiakasta ja tunnemme asiakkaidemme arjen. Tuomme siihen helppoutta ja hyötyä muun muassa helppokäyttöisten digitaalisten palveluidemme avulla. Täyden palvelun pankkina olemme tukena elämän pienissä ja suurissa käännekohdissa. s-pankki.fi