Tutkimus: S-Pankki finanssialan innovatiivisin yhtiö Suomessa

18.6.2021

Helsingin ruotsinkielisen kauppakorkeakoulun Hankenin tutkimuksen mukaan se, miten innovatiivisena asiakkaat pitävät yhtiönä, kytkeytyy myös asiakkaiden uskollisuuteen.

S-Pankki on suomalaisen finanssialan innovatiivisin yhtiö ja yksi Suomen kymmenestä innovatiivisimmasta yhtiöstä, arvioi Hanken Svenska handelshögskolan uudessa tutkimuksessaan.

Helsingin ruotsinkielisen kauppakorkeakoulun tekemä Finnish Innovation Index -tutkimus mittaa, miten innovatiivisina ja houkuttelevina kuluttajat pitävät yhtiöitä omien kokemustensa perusteella. Tutkimusmenetelmä on kehitetty yhteistyössä Bergenissä Norjassa toimivan NHH Norges Handelshøyskolen kanssa.

”Tämä on upea juttu ja olemme tietenkin kiitollisia asiakkaillemme tästä tunnustuksesta. Lupaan, että teemme kovasti töitä täyttääksemme odotukset myös jatkossa”, S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula kommentoi selvityksen tuloksia.

17. kesäkuuta julkistettujen tulosten mukaan S-Pankki kuuluu Suomen 10 innovatiivisimman yhtiön joukkoon – ainoana finanssialan toimijana.

”Haluamme uudistaa pankkialaa yhdessä S-ryhmän kanssa kehittämällä uudenlaisia palveluita. Visiomme on tarjota asiakkaillemme ylivoimaista helppoutta ja hyötyä”, Ylihurula kertoo.

Kaikkein innovatiivisimpana yhtiönä suomalaiset kuluttajat pitävät Hankenin mukaan Fiskarsia. Muut kärkikymmenikköön yltäneet yhtiöt ovat Fazer, Finlayson, F-Secure, Lidl, Neste, Paulig, Valio ja Verkkokauppa.com.

Tutkimus pohjautuu kyselytutkimukseen, johon vastasi noin 2 500 suomalaista kuluttajaa elokuussa 2020. Vastaajat arvioivat kyselyssä 53 yhtiötä.

Lue lisää The Finnish Innovation Index -tutkimuksesta Hankenin verkkosivuilta (englanniksi)