Aarre Sahramaa FIM Kehittyvä Korko -rahaston salkunhoitajaksi

5.5.2021

Salkunhoitotiimin korko-osaaminen vankistuu entisestään, kun Aarre Sahramaa aloittaa vuonna 2008 perustetun FIM Kehittyvä Korko -rahaston uutena salkunhoitajana.

Korkosijoittamisen pitkän linjan asiantuntija Aarre Sahramaa aloittaa toukokuun alussa FIM Kehittyvä Korko -rahaston uutena salkunhoitajana.

Vuonna 2008 perustettu FIM Kehittyvä Korko oli yksi ensimmäisistä kehittyvien maiden korkomarkkinoille sijoittavista kotimaisista rahastoista. Rahaston myötä suomalaisille sijoittajille avautui mahdollisuus sijoittaa kehittyvien maiden omissa valuutoissa liikkeeseenlaskettuihin velkapapereihin.

Sahramaalla on 30 vuoden mittainen monipuolinen kokemus korkomarkkinoille sijoittamisesta. Hän on työskennellyt aiemmin muun muassa eläkevakuutusyhtiö Eterassa, OKO Varainhoidossa, vakuutuskonserni Fenniassa sekä Kuntien eläkevakuutuksessa.

S-Pankin Varallisuudenhoitoliiketoiminta vastaa S-Pankki-konsernin varainhoitopalveluiden tuottamisesta, asiakkuuksista sekä liiketoiminnan kehittämisestä. Liiketoiminta tarjoaa S-Pankki-brändin alla säästämisen ja sijoittamisen palveluita kuluttaja-asiakkaille. FIM-brändin alla tarjotaan yksityispankkipalveluita sekä palveluita institutionaalisille sijoittajille.

Maaliskuun lopussa liiketoiminta hallinnoi 11,5 miljardin euron varallisuutta. Hallinnoitavat varat kasvoivat 41,9 prosenttia vuodentakaisesta. Osuudenomistajia hallinnoitavissa rahastoissa oli noin 351 000 – kolmanneksi eniten Suomessa.