Siirry suoraan sisältöön

Miksi S-Pankki pyytää päivittämään asiakastietoja?

21.9.2020

S-Pankilla, kuten muillakin suomalaisilla pankeilla, on lakiin perustuva velvollisuus tuntea asiakkaansa ja pitää asiakastiedot aina ajan tasalla. Kun tunnemme sinut hyvin, voimme myös palvella sinua yhä paremmin.

Miksi S-Pankki kysyy henkilökohtaisia tietojani?

Velvollisuutemme on yhdessä kanssasi huolehtia siitä, että pankkiasiointiin liittyvät tietosi ovat ajan tasalla. Tästä syystä kysymme sinulta erilaisia elämäntilanteeseesi ja taloudelliseen tilanteeseesi liittyviä kysymyksiä, kun tulet asiakkaaksemme – ja myös säännöllisesti koko asiakassuhteesi aikana. Kysymme esimerkiksi tilille tulevista ja tililtä lähtevistä rahoista, käteisnostoista sekä verovelvollisuudesta.

Tietojen avulla takaamme yhdessä viranomaisten kanssa asiakkaidemme pankkiasioinnin turvallisuuden ja sujuvuuden jatkossakin. Saamme myös kokonaiskuvan elämäntilanteestasi ja pystymme palvelemaan sinua aiempaa paremmin ja henkilökohtaisemmin.

Käsittelemme tietojasi aina luottamuksellisesti. Kysymme tietoja kaikilta asiakkailtamme riippumatta iästä, sukupuolesta ja lompakon paksuudesta.

Käytän S-Etukorttiani vain Bonuksen kerryttämiseen eikä minulla ole S-Pankin palveluita käytössäni. Pitääkö minun silti päivittää tietoni S-Pankille?

Kun olet liittynyt osuuskauppasi asiakasomistajaksi, sinulle on avattu tili S-Pankkiin. Tälle tilille maksetaan Bonus, jota kertyy S-ryhmän liikkeissä tehdyistä ostoksista. Siten jokainen asiakasomistaja on myös S-Pankin asiakas, ja asiakastiedot täytyy päivittää.

Mistä tiedän, että tietojen kysyjänä on oikeasti S-Pankki eikä kyse ole huijausviestistä?

Tietoja päivitetään aina kirjautuneena S-Pankin tai jonkin toisen pankin verkkopankkitunnuksilla, ei koskaan esimerkiksi lähettämällä tietoja sähköpostilla S-Pankille. Tiedot kannattaa päivittää S-mobiili-sovelluksella tai kirjoittamalla itse selaimen osoiteriville S-Pankin verkkosivujen osoite www.s-pankki.fi ja klikkaamalla päivityslinkkiä etusivun oikeasta yläkulmasta.

S-Pankki ei koskaan kysy asiakkaidensa verkkopankkitunnuksia, korttitietoja tai muita arkaluonteisia tietoja sähköpostitse tai soittamalla asiakkaalle. Jos saat sähköpostiisi epäilyttävän viestin, älä avaa siinä olevia linkkejä tai anna muutakaan kautta verkkopankkitunnuksia tai korttitietoja kyselijöille.

Mistä tiedän, ovatko asiakastietoni ajan tasalla ja miten päivitän ne?

Kaikkien S-Pankin asiakkaiden täytyy päivittää tietonsa säännöllisesti ja aina, jos aiemmin antamiisi tietoihin tulee muutoksia. Asiakaspalvelijamme kysyvät sinulta tarvittaessa tietoja päivittäisissä asiakastapaamisissa Asiakasomistajapalvelu- ja S-Pankki-pisteissä sekä S-Pankin puhelinpalvelussa. Saatamme kysyä tietojasi myös verkkopankissa ja S-mobiilissa. Osalle asiakkaista olemme lähettäneet henkilökohtaisia päivityspyyntöjä. Vaikka et olisi saanut henkilökohtaista pyyntöä, niin voit aina käydä verkkopankissa tai S-mobiilissa tarkistamassa, että tietosi ovat ajan tasalla.

Mitä tapahtuu, jos en päivitä tietojani pyynnöistä huolimatta?

Jos emme saa sinulta kaikkia pyytämiämme tietoja, voimme joutua rajoittamaan pankkipalveluidesi käyttöä. Helpointa on käydä verkkopankissa tai S-mobiilissa tarkistamassa vaikka saman tien, että omat tiedot ovat kunnossa.

Päivitä omat tietosi

Suosittelemme päivittämään tiedot heti, niin asiasta ei tarvitse murehtia myöhemmin. Voit päivittää tietosi turvallisesti S-Pankin verkkopankissa tai S-mobiilissa. Jos S-Pankin tunnuksesi ovat hukassa, voit vastata kyselyyn S-Pankin verkkosivuilla myös toisen pankin verkkopankkitunnuksilla.

Päivitä asiakastietosi nyt verkkopankissa tai S-mobiilissa
Mitä tietoja kysymme ja miksi