S-Pankki nousi Suomen innostavimpien työpaikkojen joukkoon

5.2.2019

S-Pankin panostus työntekijöiden hyvinvointiin ja hyvään johtamiseen on palkittu Suomen innostavimmat työpaikat -tunnustuksella. Tunnustus myönnetään vuosittain parhaiten henkilöstötutkimuksissa pärjänneille yrityksille.

S-Pankki on nimetty yhdeksi Suomen innostavimmista työpaikoista. Tunnustus perustuu Corporate Spiritin vuonna 2018 toteuttamien henkilöstötutkimusten tuloksiin. Corporate Spiritin tutkimuksiin vastaa Suomessa vuosittain kymmeniä tuhansia työntekijöitä sadoissa eri yrityksissä, ja vain parhaat arvosanat saaneille myönnetään Innostavimmat-tunnustus.

S-Pankin vuoden 2018 henkilöstötutkimuksen keskeisimmistä kysymyksistä muodostuva työtyytyväisyysindeksi oli 73,1 (asteikolla 0–100). Tulos nousi 2,3 prosenttiyksikköä edellisestä vuodesta ja oli hyvällä tasolla ylittäen selvästi Suomen asiantuntijanormin. Vuonna 2018 myös vastausprosentti oli erinomainen, 89,7 %.

”Erinomaiset henkilöstötutkimuksen tuloksemme ja sen myötä saatu tunnustus kertovat siitä, että S-Pankin henkilöstö on sitoutunutta ja olemme pystyneet parantamaan työtyytyväisyyttä entisestään. Kiitos kuuluu työntekijöillemme, joiden kanssa yhdessä parannamme toimintaamme”, iloitsee S-Pankin henkilöstöjohtaja Merja Reinilä.

Corporate Spirit arvioi erityisesti sitä, miten hyvin yritykset kuuntelevat henkilöstön näkemyksiä ja kehittävät toimintaa yhdessä henkilöstön kanssa. Innostavimmat työpaikat -tunnustuksen saaneiden yritysten henkilöstö on innostunut, motivoitunut ja omistautunut työskentelemään yrityksen päämäärien ja liiketoiminnan kasvattamisen puolesta.

”Innostus ja motivaatio kuvaavat hyvin s-pankkilaisia. Meillä toimenkuvat ovat monipuolisia ja työntekijät saavat reilusti vastuuta kehittäessään toimintaa ja palveluita yli kolmelle miljoonalle S-Pankin asiakkaalle. Myös S-Pankin asema itsenäisenä ja ketteränä toimijana osana suurta S-ryhmää tarjoaa henkilöstölle paljon mahdollisuuksia”, Reinilä jatkaa.

Suomen innostavimmat työpaikat -tunnustuksen voivat saavuttaa suomalaiset organisaatiot, jotka työllistävät vähintään 30 henkilöä Suomessa. Corporate Spirit julkaisee vuosittain helmikuussa virallisen listan edellisen kalenterivuoden parhaisiin tuloksiin yltäneistä organisaatioista.

Tutustu S-Pankkiin työpaikkana.

Lue lisää Suomen innostavimmista työpaikoista osoitteesta innostavimmat.fi.