S-Pankki mukana Nälkäpäivässä – Lahjoittamalla autat

24.9.2019

Nälkäpäivän lipaskeräyksessä 26.–28.9.2019 kerätään jälleen rahaa heikoimpien auttamiseksi Suomessa ja maailmalla. Tilityksistä vastaavat SPR:n vapaaehtoiset ja koulujen opettajat voivat toimittaa kerätyt rahat myös S-Pankin toimipisteisiin.

Nälkäpäivänä 26.–28.9. ei kerätä rahaa tiettyyn kohteeseen, vaan rahoja käytetään siellä, missä avun tarve on suurin. Juuri nyt apua tarvitaan esimerkiksi Syyriassa, jossa sota riehuu jo yhdeksättä vuotta. Nälkäpäivänä kerätyillä varoilla pystytään toimittamaan syyrialaisille hätäapua kuten huopia, makuualustoja, vettä, ruokaa, vaatteita sekä hygieniatarvikkeita.

Suomessa Nälkäpäivään lahjoitetuilla varoilla autetaan tulipalon uhreja ja ylläpidetään valmiutta auttaa onnettomuuksissa. Katastrofirahaston varoja käytetään myös Vapaaehtoisen pelastuspalvelun auttamisvalmiuteen. Vapaaehtoiset auttavat viranomaisia esimerkiksi kadonneiden etsinnöissä.

Keräysrahat voi tilittää myös iltaisin ja viikonloppuisin S-Pankin toimipisteissä

S-ryhmä tarjoaa jälleen yhdessä S-Pankin sekä rahojen kuljetuksesta ja laskennasta vastaavan Reilan kanssa kätevän tavan tilittää Nälkäpäivä-lahjoitukset. Tilityksistä vastaavat SPR:n vapaaehtoiset ja koulujen opettajat voivat toimittaa rahat perinteisten pankkikonttorien lisäksi S-Pankin toimipisteisiin.

Prismoissa, S-marketeissa ja Sokoksissa sijaitsevia toimipisteitä on lähes sata ympäri Suomen, ja ne ovat auki myös iltaisin ja lauantaisin. Tämä helpottaa keräyksiä organisoivien vapaaehtoisten työtä, sillä he voivat toimittaa lipaskeräysten lahjoitukset vaikka kauppareissullansa.

Näin voit lahjoittaa

Vapaaehtoiset lipaskerääjät liikkuvat Nälkäpäivänä muun muassa S-ryhmän toimipisteiden lähistöllä ympäri Suomen. Jos lipaskeräys ei osu kohdallesi, niin voit lahjoittaa myös puhelimella ja verkossa.

• Lähettämällä tekstiviestin SPR numeroon 16499 lahjoitat 15 euroa
    • Verkossa osoitteessa nalkapaiva.fi/lahjoita