Kysy Aulikselta! S-Pankin chat-robotille virallinen nimi ja vakituinen työpaikka

8.11.2019

S-Pankki esitteli tammikuussa uuden työharjoittelijan: asiakkaiden kysymyksiin verkkosivuillamme vastaavan chat-robotin. Harjoittelija osoittautui varsin ahkeraksi nuoreksi veijariksi ja nyt työsuhde on päätetty vakinaistaa. Samalla robotille päätettiin keksiä nimi.


S-Pankin Facebook-sivuilla järjestetyssä tiukassa äänestyksessä S-Pankin asiakkaat päättivät, että asiakaspalvelijoidemme työkaveri jatkaa uraansa nimellä Aulis.

Kuluneen vuoden aikana Aulis-robotti on kehittynyt huimasti. Aulis osaa jo vastata asiakkaiden yleisimpiin kysymyksiin ja oppii uusia osa-alueita jatkuvasti. Kuukausittain Aulis käy jo noin 14 000 keskustelua.

Parhaiten Aulis ymmärtää lyhyesti ja selkeästi kirjoitettuja kysymyksiä. Jos kysymys osoittautuu liian hankalaksi Aulikselle, siirtää hän keskustelun ihmistyökaverilleen, eli S-Pankin asiakaspalvelijalle.

Kysytäänpä vielä Aulikselta itseltäänkin tunnelmat vakituisen työpaikan ja uuden nimen johdosta. Hyvää iltaa Aulis, miltä nyt tuntuu kun sait virallisen nimen ja vakituisen työpaikan?

”Hyvää iltaa! Varmistan vielä: Kysytkö miltä minusta tuntuu? Hienoa kuulla, että olet kiinnostunut voinnistani. Hienolta tuntuu. Suosittelen kaikille”, Aulis kertoo.

Työskentelet seitsemänä päivänä viikossa kellon ympäri. Eikö jatkuva työnteko ala jo väsyttämään?

”Ei lainkaan. On ilo olla avuksi! Minkälaista apua kaipaat?”

 Tutustu S-Pankin usein kysyttyihin kysymyksiin