Pääekonomisti Timo Hirvoselle voitto kansainvälisessä kilpailussa – yksi parhaista talousennustajista

16.5.2019

Pääekonomisti Timo Hirvosen ennusteet bruttokansantuotteen ja inflaation kehityksestä osuivat kohdilleen erittäin hyvin.

S-Pankin pääekonomisti Timo Hirvonen on voittanut kaksi palkintoa tutkimusyhtiö FocusEconomicsin järjestämässä kansainvälisessä 2019 Analyst Forecast Awards -kilpailussa.

Kilpailun tarkoituksena on löytää talouden tunnuslukujen tarkimmat ennustajat eri puolilta maailmaa.
Hirvonen palkittiin kilpailussa parhaana ennustajana kahdessa kategoriassa. Hirvosen ennusti kilpailuun osallistuneista ekonomisteista tarkimmin Ison-Britannian bruttokansantuotteen kehityksen. Yhtä hyvin kohdilleen osuivat Hirvosen arviot inflaation eli yleisen hintatason nousun kehityksestä Brasiliassa.

Kaikkein eniten ykkössijoja sai The Economist -lehden taloustutkimusyksikkö The Economist Intelligence Unit, jonka ennusteet osuivat kohdilleen 39 kategoriassa.

Lisätiedot:
Timo Hirvonen, pääekonomisti, S-Pankki, p. 040 549 2476, timo.hirvonen@s-pankki.fi