Siirry suoraan sisältöön

Huijausviestejä liikkeellä S-Pankin nimissä

17.10.2018

S-Pankin nimissä on liikkeellä huijausviestejä. Viestit tulevat usein sähköpostiin ja niillä yritetään saada selville pankkitunnuksia tai luottokorttitietoja. Viestissä voi olla esimerkiksi kehotus kirjautua verkkosivustolle tai verkkopankkiin lukemaan saapunutta viestiä. S-Pankki ei lähetä sähköpostiin sellaisia linkkejä, jotka vievät verkkopankin kirjautumissivulle. Verkkopankkiin tulee aina kirjautua vain S-Pankin omien verkkosivujen kautta.

Muistathan, että S-Pankki tai viranomaiset, kuten poliisi, eivät koskaan kysy asiakkaidensa pankkitunnuksia, luottokorttitietoja tai muita arkaluonteisia tietoja sähköpostiviestillä tai soittamalla asiakkaalle. Huijausviestin saaneiden ei tule avata sähköpostin linkkiä tai antaa muutakaan kautta pankkitunnuksiaan kyselijöille.

Viestit tulee poistaa ja halutessaan ne voi merkata sähköpostiohjelmassa roskapostiksi.

Mikäli olet saanut tällaisen viestin ja antanut pankkitunnuksiin tai maksukorttiin liittyviä tietojasi, ilmoita siitä välittömästi pankkitunnusten osalta pankkitunnusten sulkupalveluun 09 6964 6820 (pvm/mpm) ja maksukorttien osalta korttien sulkupalveluun 020 333 (pvm/mpm). Molemmat numerot ovat avoinna 24 h/vrk.

Lisätietoa huijausviesteistä ja turvallisesta asioinnista pankin kanssa löydät Turvallinen pankkiasiointi -sivulta. Sivulta löytyy myös ohjeet huijausviesteistä ilmoittamiseen.