S-Pankki Finanssiala ry:n jäseneksi

15.9.2017

S-Pankki on liittynyt Finanssiala ry:n (FA) jäseneksi. Jäsenyys ei tuo suoria muutoksia S-Pankin asiakkaille.

– S-Pankin varainhoitotoiminnasta vastaava FIM on ollut Finanssialan keskusliiton ja nyttemmin uudistuneen FA:n jäsen jo aiemmin. Enää tällainen osajäsenyys ei ollut mahdollista, joten jouduimme harkitsemaan liitymmekö täysjäseniksi vai jäämmekö ryhmittymästä kokonaan ulos, S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula kertoo.

Keskeinen syy S-Pankin jäsenyyteen on Euroopan unionista tulevan sääntelyn lisääntyminen. S-Pankki näkee asiakkaan asemaa turvaavan, muun muassa sijoituspalveluiden myyntiin kohdistuvan sääntelyn ehdottoman hyvänä asiana, ja tähän liittyvässä tiedonsaannissa FA toimii S-Pankille kustannustehokkaana kumppanina.

– Me haluamme olla tuomassa erilaisia, reiluja ja ymmärrettäviä säästämisen ja sijoittamisen ratkaisuja ihan koko kansan ulottuville. Näen, että esimerkiksi pienistä puroista koostuva mikrosäästäminen luo mahdollisuuden siihen, että jokainen suomalainen voi saada vähän rahakkaamman ja tätä kautta turvallisemman tulevaisuuden. Tässä tulevan sääntelyn ennakoiminen ja hyödyntäminen nousee keskeiseen asemaan, Ylihurula summaa.

Toisaalta eurooppalaiset pankit ovat keskenään hyvin erilaisessa tilanteessa ja siksi vakavaraisilla suomalaisilla finanssialan toimijoilla on hyvä olla yhteistä edunvalvontaa EU-tasolla. FA:n kattava jäsenistö tekee siitä merkittävän toimijan Euroopassa suomalaisen finanssialan äänenä.

S-Pankki näkee, että tulevaisuudessa yritykset eivät vastaa vain yhteen tarpeeseen vaan pyrkivät laajasti helpottamaan asiakkaidensa arkea. Tässä kehityksessä myös pankit joutuvat uudistumaan ja tekemään yhteistyötä sekä keskenään että muiden toimialojen kanssa.

– Toimialarajat ylittävä kumppanoituminen on S-Pankille tuttua. Olemme innolla mukana myös pankkien yhteisissä, asiakkaan elämää helpottavissa palveluissa. Esimerkkinä tällaisesta on keväällä lanseerattu Siirto-palvelu, jossa rahansiirtäminen onnistuu pelkän puhelinnumeron perusteella sekunneissa. Palvelu toimii tällä hetkellä S-Pankin, Nordean ja OP:n asiakkaiden kesken, Ylihurula kertoo.

S-Pankki näkee, että FA:ssa erilaiset toimijat kohtaavat ja pystyvät näin kehittämään yhdessä yhä parempia palveluita suomalaisille.

Lisätietoja:
Pekka Ylihurula, toimitusjohtaja, S-Pankki, p. 010 768 2100, pekka.ylihurula@s-pankki.fi