S-Etukortti Visa loisti jälleen edullisuudellaan luottokorttivertailussa

1.3.2016

S-Pankin vihreä Visa pitää edelleen paikkansa yhtenä markkinoiden edullisimpana luottokorttina. Tämä käy ilmi luottokorttivertailusta, jonka Veronmaksajain Keskusliiton julkaisema Taloustaito-lehti teetti Suomen Rahatiedolla helmikuussa 2016.

Vertailussa selvitettiin kulut 2 000 euron luotosta, jonka laina-aika oli yksi vuosi. Vertailun edullisin kortti on Hypo MasterCard (todellinen vuosikorko 5,6 prosenttia), jonka voi saada vain henkilö, jolla on Hypon asuntolaina.

Vertailun toiseksi edullisin ja Visa-korttien vertailun edullisin on S-Etukortti Visa Credit/Debit (todellinen vuosikorko 7,2 prosenttia).

Kuukausi- tai vuosimaksuton kaikille osuuskauppojen asiakasomistajille

S-Etukortti Visa -luottokortin keskeisenä valttina on edullisen luottokoron lisäksi kuukausi- ja vuosimaksuttomuus.

S-Pankissa luottokortin kustannukset ovat samat kaikille asiakasomistajille. Osalla luottokortteja myöntävistä pankeista on käytössään erilaisia avainasiakasohjelmia, joihin kuuluvat asiakkaat saavat luottokorttinsa edullisempaan hintaan. S-Pankissa kaikki asiakkaat ovat samanarvoisia ja S-Etukortti Visa on yhtä edullinen kaikille osuuskauppojen asiakasomistajille, riippumatta siitä mitä pankkituotteita tai palveluja asiakkaalla on käytössä.

Edullisen luoton lisäksi S-Etukortti Visa on muutenkin ylivoimainen – samalla kortilla hoituu maksaminen, joko tililtä tai luotolta, ja Bonuksen kerryttäminen. Lisäksi S-ryhmässä S-Etukortilla maksetuista ostoksista maksetaan asiakkaalle puoli prosenttia maksutapaetua.

Tutustu S-Etukortti Visa Credit/Debit -korttiin

S-Etukortti Visa Credit/Debit -maksukortin ja S-Etukortti Visa Credit -luottokortin luottoraja on 800–10 000 euroa ja korko on Euribor 3 kk + 6,00 prosenttiyksikön marginaali (5,838 %, 01/2016) sekä tilinhoitomaksu 2 €/lasku. Korko tarkistetaan tammi-, huhti-, heinä- ja lokakuun viimeinen pankkipäivä.

Luoton todellinen vuosikorko laskettuna 2 000 euron keskimääräiselle luotolle on 8,308 % olettaen, että viitekorko on -0,162 % (01/2016). Todellisessa vuosikorossa on huomioitu koron lisäksi tilinhoitomaksu 2 €/lasku. Luotto on jatkuva. Luoton ja luottokustannusten yhteismäärä riippuu käytössä olevasta luoton määrästä, takaisinmaksuerien suuruudesta sekä luottosopimuksen kestosta.