S-Pankin luotonvalvonnan asiakaspalvelu maan paras

16.4.2015

Asiakkaat ovat valinneet S-Pankin luotonvalvonnan vuoden parhaaksi asiakaspalvelukeskukseksi ja luotonvalvonnassa työskentelevän Maiju Haanpään maan parhaaksi asiakaspalvelijaksi Asiakkaan Ääni -kilpailussa.

Asiakkaan Ääni -vertailussa menestynyt S-Pankki keräsi eniten indeksipisteitä: 73,99. Contact Centereiden indeksipisteiden keskiarvo oli 49,15 ja voittajan indeksi oli 51 prosenttia yli keskiarvon.

"Asiakkaiden antamalla palautteella on tärkeä rooli, kun kehitämme S-Pankin tuotteita ja palveluja. Palautteiden järjestelmällisellä analysoinnilla pyrimme pitämään palvelun halutulla tasolla. Riman olemme asettaneet korkealle. Asiakaspalvelumme hoitaa vaikeitakin asioita ja tavoitteena on jokaisen asiakkaan kohdalla hoitaa asiat kerralla kuntoon, ystävällisesti, kunnioittavasti ja nopeasti", kertoo luottojohtaja Jonna Kinnunen S-Pankista.

S-Pankin luotonvalvonnan asiakaspalvelussa työskentelevä Maiju Haanpää menestyi Asiakkaan Ääni -vertailussa parhaiten ja sai indeksipisteitä 81,48. Indeksipistemäärä oli asiakaspalvelussa keskimäärin 49,15, joten Haanpään pisteet olivat 66 prosenttia yli keskiarvon. Asiakkaita Maiju palvelee puhelimitse sekä sähköpostitse ja hän paransi palvelunsa laatua entisestään viime vuoden aikana.

"Maijun vahvuuksia ovat palvelualttius ja vahva tahto löytää kunkin asiakkaan edun mukainen ratkaisu. Hän on äärimmäisen rauhallinen ja työskentelyssään neuvova ja opastava. Maiju pyrkii aina hoitamaan asian kerralla kuntoon ja siksi suurin osa asiakkaista antoi hänelle kiitettävän arvosanan palvelusta", Kinnunen kertoo.

Luotonvalvonta auttaa ja opastaa S-Pankin asiakkaita maksuvaikeuksissa sekä muissa raha-asioihin liittyvissä ongelmatilanteissa. Asiakaskontakteja S-Pankin luotonvalvonnassa on keskimäärin 8 000–10 000 kappaletta kuukaudessa. Näistä asiakkaiden soittoja luotonvalvontaan päin on noin 3 000 kappaletta kuukaudessa.

Voittajajoukkue tiimikuvassa. Maan paras asiakaspalvelija Maiju Haanpää pitelee kunniakirjaa kuvassa keskellä.

TOP 5 Paras Contact Center

Contact Center Indeksipisteet

1. S-Pankki – Luotonvalvonta 73,99

2. Kuopion Energia 73,76

3. Autokeskus 68,68

4. Hobby Hall 66,04

5. Helsingin Energia 65,62

Valinnat perustuvat SN4:n kautta lähetettyihin kyselyihin heti asiakaspalvelutilanteen jälkeen. Aineisto koostuu yli 312 000 asiakaspalautteesta suomalaisilta, jotka ovat ottaneet yhteyttä Contact Center -palvelukeskukseen. Aineisto kattoi asiakaspalautteet 30 Contact Centeristä, kaikkiaan Suomessa niitä on 60.