S-Säästövakuutus on S-Pankin ja LähiTapiolan uusin yhteinen tuote

11.8.2014

Osana S-ryhmän ja LähiTapiola-ryhmän tiivistyvää yhteistyötä S-Pankki ja LähiTapiola lanseeraavat S-ryhmän osuuskauppojen asiakasomistajille suunnatun säästöhenkivakuutuksen. S-Säästövakuutus on pitkäaikaiseen säästämiseen sopiva tuote, jossa säästöt on turvattu kuolemantapauksen varalta. Näin se mahdollistaa taloudellisesti järkevän tavan säästää joko omaan tarpeeseen tai jälkipolville.

S-Säästövakuutus on sijoitussidonnainen säästöhenkivakuutus, jossa säästön arvonkehitys on sidottu valittuun sijoituskoriin. Sijoituskorivaihtoehtoja on kolme: S-Sijoituskorit Varovainen, Kohtuullinen ja Rohkea. Sijoituskorien nimet kuvaavat niiden tuotto-odotusta ja riskitasoa.

– Säästämisen aloittaminen on tehty asiakkaalle mahdollisimman helpoksi. Asiakas valitsee henkilökohtaisen riskikartoituksen jälkeen kolmesta selkeästä sijoituskorista itselleen sopivimman, kertoo S-Pankin henkilöasiakasliiketoiminnan johtaja Marja Pajulahti.

S-Säästövakuutus mahdollistaa jatkuvan kuukausittaisen säästämisen tai suuremman summan kertasijoittamisen. Suositeltava vähimmäissijoitusaika on 5 vuotta.

– Jo 50 eurolla kuukaudessa tai 600 euron kertasijoituksella asiakas saa säästönsä varainhoidon ammattilaisten hoitoon, Pajulahti kertoo.

Fiksu tapa säästää läheisiä varten

Vakuutuksessa olevat säästöt maksetaan tuottoineen takaisin joko vakuutuksenottajalle tai hänen määräämilleen edunsaajille. S-Säästövakuutus sisältää henkiturvan, joka on 100 % vakuutussäästöstä.

– S-Säästövakuutus on verotuksellisesti fiksu ja hyödyllinen. Lähiomaisille maksetut kuolemantapauskorvaukset ovat voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti osittain perintöverosta vapaita, Pajulahti kuvaa.

S-Säästövakuutussopimus tehdään henkilökohtaisesti S-Pankkiirin kanssa LähiTapiolan konttorissa. Vakuutussopimuksen myöntää LähiTapiola Keskinäinen Henkivakuutusyhtiö ja vakuutusasiamiehenä toimii S-Pankki Oy. Sijoituskorien varainhoitajana toimii S-Pankki-konserniin kuuluva FIM Varainhoito Oy.

Tarkemmat tiedot S-Säästövakutuuksesta löydät täältä

Lisätietoa:

Marja Pajulahti, johtaja, henkilöasiakasliiketoiminta, S-Pankki Oy, puh. 010 76 79369, marja.pajulahti@s-pankki.fi

Minna Kohmo, toimitusjohtaja, LähiTapiola Keskinäinen Henkivakuutusyhtiö, puh. 050 556 6507, minna.kohmo@lahitapiola.fi

S-Pankki on S-ryhmän ja LähiTapiola-ryhmän omistama suomalainen kauppapankki, jolla on noin 2,7 miljoonaa asiakasta. Se tarjoaa asiakkailleen palvelut päivittäisten raha-asioiden hoitamiseen, säästämiseen, sijoittamiseen ja hankintojen rahoittamiseen. S-Pankki palvelee asiakkaitaan päivittäisissä raha-asioissa lähes 800:ssa S-ryhmän ja LähiTapiola-ryhmän toimipaikassa kautta maan. Isommissa elämän käänteissä, kuten asunnon rahoittamisessa tai sijoituspäätösten tekemisessä apuna ovat 100 S-Pankkiiria. Lisäksi S-Pankki palvelee verkkopankissa, mobiilissa ja puhelinpalvelussa. S-Pankin välittämät rahastot ja varainhoidon palvelut tuottaa sen tytäryhtiö FIM. S-Pankin palvelut on ensisijaisesti suunnattu S-ryhmän ja LähiTapiola-ryhmän asiakasomistajille. S-Pankille on myönnetty kotimaisuudesta kertova Avainlippu-tunnus.

LähiTapiola-ryhmä on keskinäinen, asiakkaiden omistama yhtiöryhmä, joka palvelee henkilö-, maatila-, yrittäjä-, yritys- ja yhteisöasiakkaita. LähiTapiolan tuotteet ja palvelut kattavat vahinko-, henki- ja eläkevakuuttamisen sekä sijoittamisen ja säästämisen palvelut. Lähi Tapiolan alueyhtiöiden verkosto koostuu 19 alueellisesta keskinäisestä vakuutusyhtiöstä sekä pääkaupunkiseudulla alueyhtiön tapaan toimivasta liiketoiminnasta. Omistaja-asiakkaita on lähes 1,6 miljoonaa. Lähi Tapiolan henkilöstömäärä on noin 4 000, josta noin puolet työskentelee alueyhtiöissä.