S-Pankin ensimmäinen vuosi onnistui

10.10.2008

S-Pankin asiakasmäärä ylitti kahden miljoonan rajan ja pankin avaamisvaiheessa
muodostunut 800 miljoonan euron talletuskanta kaksinkertaistui.

 

S-ryhmään kuuluva S-Pankki aloitti talletuspankkitoiminnan vuoden 2007
lokakuussa. Pankilla oli avaamisvaiheessa noin 1,83 miljoonaa asiakasta.
Ensimmäisen vuoden aikana määrä kasvoi kuukausittain keskimäärin lähes 15 000
asiakkaalla.

”Kahden miljoonan raja ylittyi melkein päivälleen vuosi
pankin avaamisesta, aivan kuin palkinnoksi onnistuneesta aloituksesta”, sanoo
S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula.

Asiakkaiden
kiinnostus uutta kotimaista pankkia kohtaan näkyi myös talletuspuolella.
Avaamisen yhteydessä S-Pankille muodostunut hieman yli 800 miljoonan euron
talletuskanta kaksinkertaistui ensimmäisen vuoden aikana. 

S-Pankin
verkkopankin on ottanut käyttöön lähes 570 000 asiakasta.

”Suomessa
uudenlaisella konseptilla, kauppapankkina toimivana pankkina lähdimme liikkeelle
maltillisin tavoittein, jotka toteutuivat reilusti etuajassa”, Ylihurula
toteaa.

Ylihurula uskoo selkeästi hinnoiteltujen ja helppokäyttöisten
pankkipalveluiden sekä kotimaisuuden houkuttelevan jatkossa entistä useamman
suomalaisen S-Pankin asiakkaaksi.

”Talousmaailman nykyisessä tilanteessa
selkeys ja luotettavuus korostuvat pankkia valittaessa. Kuluvan syksyn aikana
pankkimme asiakasmäärän ja talletuskannan kasvu on kiihtynyt, ja saman suunnan
odotamme jatkuvan”, kertoo Ylihurula.

 

Lisätietoja:

S-Pankki Oy on SOK:n (Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta) sataprosenttisesti omistama tytäryhtiö. S-Pankki aloitti talletuspankkitoiminnan 15.10.2007 ja sen alkuperäinen asiakasmäärä ja talletuskanta muodostuivat, kun S-ryhmän osuuskauppojen asiakasomistajien säästökassasijoitukset ja huoltokonttoritoimintaan liittyneet tilit ja varat siirtyivät S-Pankkiin. S-Pankki tarjoaa asiakkailleen säästämiseen, maksamiseen sekä hankintojen rahoittamiseen liittyviä palveluja. S-Pankki palvelee asiakkaitaan noin tuhannessa S-ryhmän toimipaikassa ympäri Suomen sekä verkkopankissa ja puhelimitse S-Pankki Asiakaspalvelun kautta. S-Pankki käyttää kotimaisuutta kuvaavaa Avainlippu-tunnusta.