”NetPostin kautta pystymme tuomaan verkkopankkiin täysin perinteisten paperilaskujen näköiset sähköiset laskut. Lisäksi verkkopankkiin on tuotavissa
muutkin sähköiset asiakirjeet, kuten esimerkiksi palkkalaskelmat. Tämä tekee
verkkopankistamme entistä monipuolisemman”, sanoo S-Pankin toimitusjohtaja
Pekka Ylihurula.
Ylihurula uskoo sähköisten laskujen käyttämisen yleistyvän huomattavasti, kun laskujen tiedot ovat jatkossa yhtä helposti luettavissa kuin paperiversioissakin.
Itellan konsernijohtaja Jukka Alhon mukaan yhteistyö yhdistää verkkopankkiasioinnin ja sähköisen asiaviestinnän, ja sujuvoittaa näin arkisten asioiden hoitamista.
”Kuluttajat voivat hoitaa samassa palvelussa koko laskuprosessinsa laskun vastaanottamisesta maksamiseen ja arkistointiin saakka. On hienoa, että S-Pankki kehittää verkkopankkiaan näin ennakkoluulottomasti ja täysin uudella tavalla”, Alho toteaa.
Ylihurulan mukaan Itellan vahva panostus sähköisen asioinnin kehittämiseen ja kyky hallita isoja asiakasmääriä sekä NetPostin käyttäjiltä saatu positiivinen palaute tekivät yhteistyön aloittamisesta helppoa.
Yhteistyön myötä S-Pankin asiakkaat voivat liittää verkkopankkiinsa sähköisen, älykkään arkiston.
”Tärkeät asiaviestit, kuten laskut, vakuutussopimukset, palkka- ja takuukuitit ovat maksuttomasti ja järjestelmällisesti arkistoituna yhdessä paikassa verottajan vaatimusten mukaiset kuusi vuotta”, toteaa johtaja Antero Sarèn Itellan NetPosti-palvelusta.