Siirry suoraan sisältöön

Miten voin vaihtaa puhelinnumeroni, johon saan tekstiviestivahvistuksen?

Voit muuttaa tekstiviestivahvistuksen puhelinnumeroasi verkkopankissa S-Pankin tunnuslukutaulukolla tunnistautuen tai toisen suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksilla verkkosivuillamme. Huomaathan, että turvallisuussyistä sinun tulee päivittää numerosi kahteen kohtaan. Päivitä puhelinnumero sekä yhteystietoihisi että tekstiviestivahvistukseen.

Verkkopankissa

Päivitä numero verkkopankin valikossa Asetukset - Verkkopankkitunnukset - Vaihda tekstiviestivahvistuksen puhelinnumero. Muista kirjautua verkkopankkiin tunnuslukutaulukon avulla, jotta pääset päivittämään tekstiviestivahvistuksen numeron.


Näin annat puhelinnumeron:

Jos puhelinnumerosi on esimerkiksi 050 123 4567, kirjoita se näin:

  1. Anna ensimmäiseen kenttään maakoodi (esim. 358).
  2. Toiseen kenttään operaattorikoodi (esim. 50).
  3. Kolmanteen kenttään numeron loppuosa (esim. 1234567).

Tekstiviestivahvistuksessa käytettävä puhelinnumero ei muutu, vaikka päivittäisit puhelinnumerosi esimerkiksi S-käyttäjätilillä. Numero muuttuu vain, kun se on muutettu joko verkkopankin valikossa Vaihda tekstiviestivahvistuksen puhelinnumero tai toisen suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksilla verkkosivuillamme. Käytämme antamaasi puhelinnumeroa vain vahvistuskoodien toimittamiseen. Muuttaessasi tekstiviestivahvistuksen puhelinnumeroa, sinulla tulee olla edelleen käytettävissä myös tekstiviestivahvistuksessa käytössä oleva numero, johon lähetetään muutoksen vahvistuskoodi. Jos vanhaa numeroa ei ole enää käytettävissä, voit muuttaa numeron asiakaspalvelupisteellämme henkilökortin tai passin kanssa.