Miten varmistatte henkilöllisyyteni?
Hyväksymme henkilöllisyyden todentamiseen suomalaisen viranomaisen myöntämän passin tai henkilökortin. Tunnistusasiakirjassa on oltava kuva ja sen tulee olla voimassa ja ehjä. Voit tunnistautua asiakaspalvelupisteissä ja puhelinpalvelussa myös S-mobiili-sovelluksen avulla.
Hyväksymme myös ulkomaisen viranomaisen myöntämiä henkilöllisyystodistuksia, kuten passin tai EU- ja ETA-alueen viranomaisen myöntämän passin tai henkilökortin. Huomaathan, että ulkomaisilla henkilöllisyystodistuksilla avattavissa palveluissa voi olla rajoitteita.
Hyväksymme seuraavat henkilöllisyystodistukset:
Suomalaisen viranomaisen myöntämä
- passi (ei kuitenkaan hätäpassi, muukalaispassi tai pakolaisen matkustusasiakirja)
- henkilökortti (myönnetty 31.5.2011 jälkeen)
Muiden valtioiden viranomaisten myöntämä
- passi
- EU/ETA-alueen, Sveitsin tai San Marinon viranomaisen myöntämä matkustusasiakirjana toimiva henkilökortti
Käteisnostoihin hyväksytään yllä olevien lisäksi suomalaisen viranomaisen myöntämä
- väliaikainen henkilökortti
- ajokortti (1.10.1990 jälkeen myönnetty)
Käteisen nostaminen S-ryhmän toimipaikkojen kassoilla onnistuu myös ajokortilla, mutta tallettamiseen tarvitset voimassaolevan passin tai henkilökortin. S-mobiilin tunnistamisen avulla ei voi tunnistautua kassoilla asioidessa.
Oliko tämä vastaus hyödyllinen?
Kiitos vastauksesta!