Siirry suoraan sisältöön

Raijan palsta: Vastinetta rahalle

Kuvittele, että kävisit päivittäin ostoksilla lähikaupassa, missä tuotteiden hintoja ei ole lainkaan näkyvillä. Tai että ravintolassa loppulaskusi summa riippuisi siitä, miten varakas olet. Kuulostaako reilulta?

Jaa:

 

Esimerkit voivat kuulostaa päättömiltä ja ovat kaukana reilusta toiminnasta, mutta pankkiasioinnin kohdalla näin todella saattaa olla. Teetimme viime vuonna Kantar TNS:llä tutkimuksen, jonka mukaan suomalaisista vain puolet tietää, kuinka paljon he maksavat pankkien palvelumaksuja vuosittain. Peräti 60 prosenttia vastanneista pitää palvelumaksujen hinnoittelua epäselvänä.

Epätietoisuus on ymmärrettävää, sillä pankeilla on hyvin erilaisia tapoja hinnoitella ja ryhmitellä palvelujaan. Monessa pankissa palvelumaksut myös vaihtelevat muun muassa asiakassuhteen laajuuden ja keskittämisasteen mukaan.

Me S-Pankissa olemme ratkaisseet hinnoitteluongelman asiakkaidemme eduksi: tarjoamme tärkeimmät pankkipalvelut eli tilin, kortin ja pankkitunnukset maksutta kaikille asiakasomistajille. Ja muissa palveluissamme hinnat ovat aina samat kaikille asiakasomistajille riippumatta siitä, miten laajalti palveluitamme sinulla on käytössäsi.

Mutkaton toimintatapamme on otettu hyvin vastaan. Tarkasteltaessa asiakasmääriltään Suomen suurimpia pankkeja – S-Pankki, OP, Nordea ja Danske Bank – olivat S-Pankin asiakkaat tyytyväisimpiä. He myös kokivat pankkinsa tarjoavan parempaa vastinetta rahalle kuin muiden suurimpien pankkien asiakkaat(1.

Pankkien palvelumaksujen vertailu kannattaa, sillä pankkia vaihtamalla voi vuodessa säästää jopa 150 euroa(2. Vertailun helpottamiseksi S-Pankin verkkosivuilta löytyy hyötylaskuri, jonka avulla voit vertailla pankkiasiakkuuden hintaa S-Pankissa ja muissa pankeissa. Pankkimaksujen lisäksi laskuri ottaa huomioon myös S-ryhmän edut sekä vakuutusasiat.

Testaa hyötylaskuria

 

Raija

Raija Gynther työskentelee viestintäjohtajana S-Pankissa

1) YouGovin toteuttama BrandIndex-tutkimus, johon vastasi 5 184 henkilöä vuonna 2016. Kohderyhmänä ovat 18 vuotta täyttäneet suomalaiset.

2) Suomen Rahatiedon Kokonaisasiakkuustutkimus 2016

Ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Päivitä yhteystietosi S-mobiilissa tai osoitteessa s-käyttäjätili.fi. Samalla voit antaa sähköisen markkinointiluvan ja pysyt ajan tasalla palveluistamme ja asiakasomistajaeduistamme.

Kirjaudu S-käyttäjätilille ja päivitä yhteystiedot: 

Päivitä tiedot


Asiakasomistajuus-osiossa voit päivittää markkinointiluvat: 

Päivitä markkinointiluvat