Siirry suoraan sisältöön

Tutkimus: S-Pankilla jälleen tyytyväisimmät asiakkaat

S-Pankki sai myös tänä vuonna parhaat arvosanat Sortter Oy:n Taloustutkimuksella teettämässä pankkivertailussa. S-Pankin asiakkaat ovat erityisen tyytyväisiä sähköisten palveluiden toimivuuteen, maksukorttivalikoimaan, asiakaspalveluun laatuun sekä pankkipalveluiden hinnoitteluun.

Taloustutkimus selvitti luottovertailualusta Sortter Oy:n toimeksiannosta suomalaisten tyytyväisyyttä pankkien ja rahoituslaitosten palveluihin. Tutkimus kartoitti pankkien asiakkaiden tyytyväisyyttä ja luottamusta pankkipalveluihin.

S-Pankki sai tutkimuksessa parhaimmat arvosanat toista vuotta peräjälkeen. Tutkimuksen mukaan S-Pankin asiakkaat arvioivat pankin parhaaksi 8 eri kategoriassa, kun kategorioita oli yhteensä 11.

Kyselytutkimukseen vastanneiden asiakkaiden mukaan laina- ja rahoitustuotteissa S-Pankilla on kotimaisen pankkimaailman parhaat korot sekä selkein hinnoittelu. Hinnoittelu ja sen selkeys sai kiitosta myös pankkipalvelumaksuissa.

Asiakkaat ovat tyytyväisiä myös henkilökohtaisten palveluiden saatavuuteen, sähköisten palveluiden toimivuuteen, maksukorttivalikoimaan ja asiakaspalvelun laatuun, joissa kaikissa S-Pankki nappasi ykkössijan.

Asteikolla yhdestä viiteen (1=tyytymätön ja 5=tyytyväinen) S-Pankki sai yleisarvosanaksi 4,4. Eniten S-Pankin asiakkaat arvostavat sähköisten palveluiden toimivuutta (4,43), pankkipalvelumaksujen hinnoittelua (4,40) ja maksukorttivalikoimaa (4,36).

Toiseksi parhaat yleisarvosanat asiakkailtaan sai POP Pankki ja kolmanneksi Säästöpankki.

Tutkimus toteutettiin maaliskuussa 2021.