Ostitko Anttilan verkkokaupasta? Toimi näin

Tavarataloketju Anttila asetettiin konkurssiin tiistaina 19.7. Yhtiön tavaratalot ovat toistaiseksi auki, mutta Anttila- ja Anttila Kodin1 -verkkokaupat on suljettu. 

Osa kuluttajista ehti ostaa tuotteita Anttilan verkkokaupoista juuri ennen yhtiön konkurssia, ja yhtiö on ilmoittanut, ettei juuri ennen konkurssia tehtyjä ja maksettuja ostoksia toimiteta asiakkaille.

Jos ostit Anttilan verkkokaupasta tavaroita, joiden toimitus on peruuntunut konkurssin myötä, toimi seuraavasti.

Jos maksoit ostoksesi Credit-ominaisuudella

Jos maksoit ostoksesi S-Pankin myöntämän kortin Credit-ominaisuudella (S-Etukortti Visa Credit/Debit, S-Etukortti Visa Credit, Visa Credit/Debit tai Visa Credit), etkä saa maksamaasi tuotetta, suosittelemme tekemään reklamaation.

Voit tehdä reklamaation lähettämällä viestin verkkopankissamme (Verkkopankki -> Asiakaspalvelu -> Kirjoita viesti). Viestissä on tärkeää eritellä tarkat tiedot ostoksista, joita reklamaatio koskee.

Vaihtoehtoisesti voit täyttää reklamaatiolomakkeen asiakaspalvelupisteeseemme.

Jos haluat, voit täyttää reklamaatiolomakkeen etukäteen valmiiksi ja toimittaa valmiin lomakkeen asiakaspalvelupisteeseemme tai lähettää sen meille postitse osoitteeseen:

S-Pankki
Luotonvalvonta ja perintä
PL 77
00088 S-ryhmä

Anttila ei ole ilmoittanut tarkkaa ajankohtaa, jonka jälkeen tehtyjä tilauksia yhtiö ei enää toimita asiakkailleen. Tämän takia ennen reklamaation tekemistä täytyy odottaa, että tuotteen normaali toimitusaika umpeutuu.

Jos maksoit ostoksesi Debit-ominaisuudella tai verkkomaksuna

Jos maksoit ostoksesi S-Pankin myöntämän kortin Debit-ominaisuudella (S-Etukortti Visa Credit/Debit, S-Etukortti Visa Debit, Visa Credit/Debit tai Visa Debit) tai verkkomaksuna, etkä saa maksamaasi tuotetta, tilanne on vaikeampi.

Tällaisessa tapauksessa pankki ei vastaa saamatta jääneistä ostoksista. Voit kuitenkin kääntyä kuluttajaneuvonnan tai Kilpailu- ja kuluttajaviraston puoleen.

Viraston mukaan kuluttaja voi tällaisessa tapauksessa valvoa saataviaan konkurssimenettelyssä. Voit ottaa yhteyttä konkurssipesän pesänhoitajaan, virasto ohjeistaa. Anttilan tapauksessa pesänhoitajana toimii Krogeruksen asianajaja Mikko Tiilikka

Lisätietoja korvauksista löydät Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta.

Päivitä yhteystietosi omalla S-kanavalla

Samalla voit antaa sähköisen markkinointiluvan ja pysyt ajan tasalla palveluistamme ja asiakasomistajaeduistamme.

Päivitä tiedot