Taloustutkimus selvitti luottovertailualusta Sortter Oy:n toimeksiannosta suomalaisten tyytyväisyyttä pankkien ja rahoituslaitosten palveluihin. Vastaajia pyydettiin arvioimaan oman pääasiallisen pankkinsa palveluita laajalla skaalalla lainatuotteista pankkipalvelumaksuihin sekä palvelun toimivuuteen.
Tutkimuksen mukaan S-Pankin asiakkaat ovat ylivoimaisesti tyytyväisimpiä omaan pankkiinsa. Asteikolla yhdestä viiteen (1=tyytymätön ja 5=tyytyväinen) S-Pankki sai yleisarvosanaksi 4,4. Eniten S-Pankin asiakkaat arvostavat pankkipalvelumaksujen hinnoittelua (4,45) sekä palvelumaksujen hinnoittelun selkeyttä (4,34). Kolmanneksi eniten S-Pankin asiakkaat arvostavat sähköisten palveluiden toimivuutta (4,32).
”Tulos pistää kyllä nöyräksi. On hienoa, että asiakkaamme ovat näin tyytyväisiä käyttämiinsä palveluihin. Erityisesti tällaisena aikana suhde pankkiin korostuu, jos elämä heittää eteen taloudellisia vaikeuksia. Me haluamme tukea asiakkaitamme esimerkiksi tarjoamalla joustoa asuntolainan ja korttiluoton maksamiseen”, kertoo lainojen kehityspäällikkö Päivi Huttunen S-Pankista.
”Tuloksiin on varmastikin vaikuttanut S-Pankin hintojen selkeys. Meillä kaikki asiakkaat saavat tilin, kortin ja pankkitunnukset maksutta. Tavoitteemme on olla ymmärrettävä, kansankieltä puhuva pankki”, Huttunen jatkaa.
Toiseksi parhaat arvosanat asiakkailtaan sai OP. Suurien pankkien keskuudesta eniten tyytymättömiä asiakkaita on Nordealla ja Danske Bankilla.
Tutkimus toteutettiin maaliskuussa 2020.