Veronpalautukset S-Pankin tileillä 3. joulukuuta – Lue 5 korona-ajan vinkkiä palautusten käyttöön

2.12.2020

Vuoden 2020 viimeinen veronpalautusten maksupäivä on torstai 3. joulukuuta. Rahat eivät välttämättä näy tilillä vielä heti aamusta, joten maltti on valttia. Katso myös vinkkimme palautusten käyttöön.

Verohallinto maksaa verovuoden 2019 viimeiset veronpalautukset asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille torstaina 3. joulukuuta 2020. Veronpalautus ei välttämättä näy tilillä heti aamusta, vaan rahat voivat tulla tilille vasta myöhemmin päivän aikana.

Verohallinto on viime vuodesta lähtien maksanut veronpalautuksia heinä–joulukuun välisenä aikana asiakkaille eri aikaan. Joulukuussa veronpalautuksia saa noin 100 000 suomalaista.

Jos et ole ilmoittanut tilinumeroasi Verohallinnolle 26. marraskuuta mennessä tai tili on lopetettu, Verohallinto maksaa veronpalautuksen maksuosoituksena Nordean kautta. OmaVerosta voit tarkistaa, mikä tilinumerosi Verohallinnolla on tällä hetkellä tiedossa ja tarvittaessa muuttaa tiedot.

Verohallinnon OP:n tilinumero poistuu käytöstä, joten jäännösverot eli mätkyt tulee joulukuusta alkaen maksaa Verohallinnon Danske Bankin tai Nordean tilille. Jos olet tilannut e-laskun tai sinulla on käytössä suoramaksu Verohallinnon kanssa, maksutietoja ei tarvitse muuttaa ja maksut menevät myös jatkossa perille.

5 vinkkiä veronpalautusten käyttöön

1. Valmistele joulua. Käytä rahat jouluvalmisteluihin, esimerkiksi jouluruokiin tai -koristeluihin, kodin laittamiseen tai joululahjoihin. Joulumieltä voi jakaa myös antamalla rahaa hyväntekeväisyyteen.

2. Säästä. Säästäminen saattaa kuulostaa tylsältä, mutta se on aina fiksua. Laita veronpalautusrahat vaikkapa rahastoon. Kohta siellä voi olla sellainen potti, että voit maksaa vaikkapa käsirahan unelmiesi asunnosta.

3. Karkota kaamosmasennus tai piristä korona-arkea. Jos kaipaat piristystä sateisen marraskuun ja poikkeuksellisen koronavuoden jälkeen, käytä veronpalautukset arjen piristämiseen. Tilaa vaikka uusi lehti, laita hyvää ruokaa ja kata pöytä kauniisti tai panosta liikuntaan – vaikkapa uuteen polkupyörään. Mikä ikinä saakaan mielesi virkeäksi!

4. Lyhennä luottoja. Käytä veronpalautusrahat luottojen lyhentämiseen. Tee esimerkiksi vähän isompi asuntolainan lyhennyserä tai maksa korttiluotto pois.

5. Panosta kotiin. Käytä veronpalautukset fiksuun kuluttamiseen, vaikkapa kodin siivouspalvelujen ostamiseen tai remontoimiseen. Nyt kun kotona vietetään enemmän aikaa kuin normaalisti, kannattaa omasta kodista tehdä mahdollisimman viihtyisä.

Lue lisää veronpalautuksista Verohallinnon tiedotteesta