Gå direkt till innehållet

Du har alltid tillgång till S-Bankens digitala tjänster

Som du vet kan du sköta nästan alla dina bankärenden själv i S-mobil eller på webbanken när det passar dig bäst. Nedan presenteras våra populäraste digitala tjänster, allt från byte av koder till ansökan om lån, samt anvisningar om hur du ska gå till väga.

Så här får du tillgång till avgiftsfria S-mobil

Avsnitt med titel Konton och betalning

Konton och betalning

Ämne S-mobil Webbanken
Öppna konto   x
Saldo- och transaktionsförfrågan x x
Utskrift av kontoutdrag (på finska)   x
Girering (på finska) x x
Ändra dispositionsrätt   x
Kontrollera kontonummer x x
Betala faktura (på finska) x x
Återkommande betalning (på finska) x x
Ändra återkommande betalning x
(delvis)
x
Beställ e-faktura   x
Godkänn e-faktura    x x
Kvitto på betalning   x
E-lön x x
Avsnitt med titel Uträtta ärenden med fullmakt

Skötsel av bankärenden för en närstående

Kom ihåg att betalkort är personliga och att du inte får överlåta kort eller PIN-kod till en annan person. I S-mobil eller på webbanken kan du enkelt överföra pengar till en annan persons konto för inköp i affärer eller betalning av fakturor. Om personen inte använder S-mobil eller webbanken kan han eller hon också ta ut pengar med fullmakt på våra kundtjänstställen. 

Läs mer om att uträtta ärenden med fullmakt (på finska)

Har du frågor?

​Ring oss på 010 76 5810

Vår kundtjänst är öppen må–fr kl. 9–16 (lna/mta). Under samtalet kan du identifiera dig med dina personliga webbankskoder eller genom identifiering med S-mobil.