Ansök om lån
Ansök lätt om lån med alla bankers webbankskoder
Boka tid
Boka tid för en bolåneförhandling
Välkommen till oss! Boka tid, då du vill ha personlig service utan att köa.
På de kontor som har övergått från Handelsbanken till S-Banken betjänar våra kundansvariga för tillfället endast med tidsbokning de kunder som har flyttats över från Handelsbanken och assisterar med införandet av deras tjänsterna. För att boka en tid, vänligen kontakta din egen kundansvarig. Kontrollera kontaktuppgifter på s-banken.fi/handelsbanken.
Här kan du boka tid för låneförhandlingar. Välj om du vill förhandla på ett webbmöte på dator eller pekplatta eller per telefon.
Hitta lediga tider
Hitta lediga tider utifrån område, verksamhetsställe eller ämne
Sök serviceställe
Välj ett serviceställe som passar dig genom att välja stad, område, verksamhetsställe eller postnummer.
Tyvärr finns inte det serviceställe du söker. Nedan ser du övriga serviceställen i närheten.
Tyvärr hittades inte det serviceställe du söker. Nedan ser du de serviceställen du kan välja.
S-Lån
Du kan enkelt ansöka om S-Lån i S-mobil eller på internet. Du kan också ansöka om lån med andra bankers bankkoder. Ansökan binder dig inte till någonting. Du kan ansöka om lån ensam upp till 30 000 euro och tillsammans med en annan sökande om lånebeloppet är högre än så. Om du vill kan du också boka tid till vårt kundtjänstställe.
Ansök om lån
Ansök enkelt om lån med bankkoder från vilken bank som helst
Vi rekommenderar att du fortsätter i S-mobil
Efter att du laddat ner S-mobil i din telefon, kan du smidigt fortsätta till ansökan.
Om du inte har S-mobil i din telefon, kan du också göra ansökan på webbanken. Smidigast kan du göra ansökan på webbanken med en dator eller pekplatta.
Kunder som flyttas över från Handelsbanken
Vi har skickat ett brev till alla kunder som flyttas över från Handelsbanken. Brevet innehåller viktiga anvisningar om hur överföringen av kundrelationen går till. Du kan öppna S-Bankens tjänster på internet genom att klicka på knappen nedan och kontrollera om du redan har S-Bankens bankkoder. Om det inte är möjligt att uträtta ärenden på internet, kan du boka tid till ett av våra kundtjänstställen för att öppna tjänster.
Private Banking privatkund
Vi har skickat ett brev till alla Private Banking-kunder som flyttas över från Handelsbanken. Brevet innehåller viktiga anvisningar om hur överföringen av kundrelationen går till. Du kan öppna S-Bankens tjänster på internet genom att klicka på knappen nedan och kontrollera om du redan har S-Bankens bankkoder.
Vi erbjuder också våra Private Banking-kunder möjligheten att sköta ärenden i anknytning till överföringen av kundrelationen tillsammans med en av våra experter. Välj plats och tid som passar dig via tidsbokningen. Tider kan bokas från och med den 1 oktober och möten ordnas från och med den 14 oktober.
Private Banking företagskund
Vi har skickat ett brev till alla Private Banking-kunder som flyttas över från Handelsbanken. Brevet innehåller viktiga anvisningar om hur överföringen av kundrelationen går till. Före överföringen av företagets kundrelation och/eller investeringstjänster eller före ett eventuellt möte ska företaget uppdatera sina kunduppgifter. Kunduppgifterna kan uppdateras från och med den 7 oktober genom att klicka på knappen nedan.
Vi erbjuder också våra Private Banking-kunder möjligheten att sköta ärenden i anknytning till överföringen av kundrelationen tillsammans med en av våra experter. Välj plats och tid som passar dig via tidsbokningen. Tider kan bokas från och med den 1 oktober och möten ordnas från och med den 14 oktober.
Bostadslån
Vi för låneförhandlingar utifrån ansökan. Du kan fylla i ansökan på vår webbplats. Ansökan binder dig inte till någonting och du kan fylla i ansökan även om du ännu inte känner till det slutliga objektet. I samband med att du fyller i ansökan kan du boka tid för låneförhandlingar. Om du inte bokar tid, kontaktar vi dig efter att vi behandlat din ansökan.
Du kan enkelt göra ändringar i ditt nuvarande lån på webbanken. Vid behov når du oss med ett meddelande i S-mobil eller på webbanken.
Kontantuttag
Du kan enklast ta ut kontanter med bankkort avgiftsfritt i kassorna på närmare 1 000 verksamhetsställen inom S-gruppen. För att ta ut kontanter behöver du ett S-Förmånskort Debit, kortets PIN-kod samt identitetsbevis (körkort i plast, identitetskort eller pass). För insättningar behöver du identitetskort eller pass.
Vid behov kan du också göra kontantuttag och -insättningar på våra kundtjänstställen vardagar klockan 10–12. Om du tar ut eller sätter in större belopp, se anvisningarna på vår webbplats.
Spara och investera
För att vi ska kunna betjäna dig på bästa sätt, välj här en spar- eller investeringsform som passar dig. Du träffar vår investeringsexpert på telefon eller ett webbmöte.
Månadssparande
Du kan börja spara på ett sätt som passar dig, direkt i en fond eller genom att börja använda tjänsten Spararen i S-mobil eller på webbanken.
Engångsinvestering
För att vi ska kunna betjäna dig på bästa sätt, välj en spar- eller investeringsform som passar dig samt din uppskattning av det belopp som investeras på en och samma gång.
Investera enkelt ett belopp på internet
I S-mobil och på webbanken kan du enkelt köpa fonder och följa hur dina investeringar utvecklas.
Boka tid hos investeringsexpert
Mötesform
Lediga tider
Välj område, verksamhetsställe eller ämne för att se lediga tider
Du kan välja ett nytt datum i kalendern eller se nästa lediga tider nedan.
Nästa lediga tider
Tyvärr finns det inga lediga tider på det valda datumet. Du kan välja ett nytt datum i kalendern.
Tyvärr hittade vi inga tider som motsvarar sökvillkor. Försök välja ett annat läge eller kontrollera tidsgränsen (morgon, eftermiddag).
Tyvärr finns det inga lediga tider som motsvarar sökkriterierna på det valda servicestället. Nedan ser du övriga serviceställen i närheten.
Behöver du mer information?
Vill du ha mer information om sparande och investeringar? Du kan enkelt spara i samband med dagliga inköp via tjänsten Spararen eller investera i en fond. Läs mer om alternativen och tipsen på att spara och investera. Om du behöver ytterligare anvisningar, kan du också kontakta vår kundtjänst.
Vi hjälper dig gärna i vår kundtjänst om du har frågor.
Bekräfta tidsbokningen
Om du ännu inte är kund i S-Banken sparas de uppgifter som du anger för tidsbokningen endast i vårt tidsbokningssystem. Då lagrar vi uppgifterna från bokningstidpunkten fram till det att det har gått två månader från det bokade mötet. Du kan läsa mer om behandlingen av dina personuppgifter i vårt dataskyddsregister som finns på s-banken.fi/dataskydd
Tack för din bokning
En bokningsbekräftelse har skickats till den e-postadress du angett och/eller per sms till det telefonnummer du angett. Två dygn före mötet får du ett påminnelsemeddelande till samma e-postadress och/eller per sms till det telefonnummer du angett.
Spara bokningsnumret så du kommer ihåg det. Du behöver numret, om du vill avboka tiden. Bokningsnumret finns också på bokningsbekräftelsen.
Serviceställe
Telefonmöte
En expert ringer upp dig på det angivna telefonnumret vid tidpunkten för din tidsbokning. Du identifieras med S-mobil. Se till att du har aktiverat identifieringen med S-mobil före mötet.
Webbmöte
Webbmöte är ett enkelt och säkert sätt att kontakta våra experter. Mötet är en förhandling online, där du diskuterar med vår expert via en videoförbindelse och du kan se material som gäller diskussionen på rutan.
På webbmötet kan du identifiera dig med S-mobil, mobilcertifikat eller bankkoder från vilken bank som helst.
Säkerställ att vi kan nå dig
Annullera bokad tid
Om du vill ändra din bokade tid, annullera först din nuvarande bokning. När du har gjort annulleringen kan du göra en ny bokning vid önskad tidpunkt.
I samband med bokningen fick du ett bokningsnummer per e-post och/eller sms. Du behöver bokningsnumret för att annullera tiden.
Om du inte hittar bokningsnumret, kontakta vår kundtjänst.
Om du inte hittar bokningsnumret, kontakta vår kundtjänst.
Annullera bokad tid
Uppgifter om bokningen
Om du vill ändra din bokade tid, annullera först din nuvarande bokning. När du har gjort annulleringen kan du göra en ny bokning vid önskad tidpunkt.
I samband med bokningen fick du ett bokningsnummer per e-post och/eller sms. Du behöver bokningsnumret för att annullera tiden.
Om du inte hittar bokningsnumret, kontakta vår kundtjänst.
Tiden är avbokad
Din bokade tid är nu avbokad. Vid behov kan du boka en ny tid.
Om du vill boka en ny tid, bör du boka den genom att använda den bokningslänk som du fått i ett sms eller ett e-postmeddelande.
Avbokad tid
Något gick fel
Vi beklagar, funktionen kunde inte utföras. Försök på nytt om en stund.
Ska du fortsätta utan att ha sparat?
Genom att fortsätta utan att ha sparat lämnar du bekräftelsen av tidsbokningen, tiden bokas inte och de uppgifter du lämnat på sidan går förlorade.
Om du vill fortsätta att bekräfta tidsbokningen, ska du välja Ångra.
Ska du fortsätta utan att ha avbokat tiden?
Om du fortsätter utan att ha avbokat tiden, förblir din nuvarande tidsbokning gällande.
Om du vill fortsätta att avboka tiden, ska du välja Ångra.
Bokningen kunde inte bekräftas
Kontrollera uppgifterna du har fyllt i.
Vi hittade inte bokningen
Detta kan bero på att:
- bokningsnumret är felaktigt
- tidpunkten för bokningen har gått ut
- det är mindre än en timme kvar till tidpunkten för bokningen
- det uppstod ett oväntat fel när uppgifterna hämtades
Kontrollera bokningsnumrets stavning, beakta små och stora bokstäver.
Om du inte kan annullera bokningen, ber vi dig kontakta vår kundtjänst.