Ring oss på 010 76 5810
Vår kundtjänst är öppen må–fr kl. 9–16 (lna/mta). När du ringer ska du alltid ha webbankskoder eller identifiering i S-mobil till hands.
När en närstående avlider kan det kännas tungt att sköta praktiska ärenden. Praktiska arrangemang och dödsbohandlingar ska dock ordnas. Vi på S-Banken gör vårt bästa för att det går smidigt att sköta bankärenden i en sådan situation.
På Suomi.fi får du ytterligare anvisningar och information om hur du sköter ärenden vid dödsfall. När en närstående avlider
Ett bouppteckningsinstrument ska upprättas om den avlidnes tillgångar och skulder inom tre månader efter dödsdagen. Bouppteckningsinstrumentet ska förses med ämbetsbevis över den avlidne från och med 15 års ålder och en släktutredning av vilken dödsbodelägarna framgår. Läs mer om bouppteckning på Skatteförvaltningens webbplats
För att använda de medel som finns på den avlidnes konto och avsluta banktjänsterna behöver du åtminstone följande handlingar:
Kontakta vår telefontjänst om du behöver hjälp med att sköta dödsboets ärenden, tfn 010 76 5810 må–fr kl. 9–16 (lna/mta). Vi hjälper dig gärna i alla dödsbofrågor.
Sköt dina ärenden utan att behöva köa och boka tid till vårt kundtjänstställe.
Vår kundtjänst är öppen må–fr kl. 9–16 (lna/mta). När du ringer ska du alltid ha webbankskoder eller identifiering i S-mobil till hands.
Vi har totalt cirka 80 kundtjänstställen på Prisma, de flesta Sokosvaruhus och utvalda S-marketenheter runt om i Finland. Vi har öppet även på kvällar och lördagar. Du kan sköta dina ärenden utan att behöva köa om du bokar tid till ett serviceställe.