Siirry suoraan sisältöön

EPSI Rating: S-Pankilla alan tyytyväisimmät asiakkaat

15.9.2025

EPSI Ratingin toteuttamasta Pankki ja rahoitus -tutkimuksesta selviää, että S-Pankki on noussut alan ykköseksi asiakastyytyväisyydessä mitattuna. Vuoden 2025 tuloksissa S-Pankki on ainoa pankki, joka on parantanut tulostaan edellisvuoteen verrattuna. 

EPSI Ratingin vuosittain toteuttama Pankki ja rahoitus -tutkimus mittaa asiakastyytyväisyyttä pankki- ja rahoitusalalla. Tuoreimman tuloksen mukaan S-Pankilla on alan tyytyväisimmät henkilöasiakkaat. Pankin asiakastyytyväisyyden indeksiluku oli 81,9 (0-100), mikä on 8,3 indeksiyksikköä korkeampi kuin toimialan keskiarvo.

Asiakastyytyväisyysindeksi, eli niin sanottu EPSI-luku, muodostuu tutkittujen pankkien asiakkaiden kokemuksista. Tutkimuksessa mitataan myös asiakastyytyväisyyteen vaikuttavia osa-alueita, joita ovat imago, odotukset, tuotelaatu, palvelulaatu, sekä rahalle saatava vastine. S-Pankki on vahvistanut asemaansa erityisesti Vastine rahalle (+0,7)- ja Odotukset (+0,7) -kategorioissa. 
 

”Olemme iloisia, että S-Pankki on kirinyt aiempien vuosien kärkisijoilta alan ykköseksi. Tulos on tärkeä, sillä se mittaa erityisesti asiakkaiden tyytyväisyyttä pääpankkiinsa. Tahtotilamme on olla Suomen mutkattomin pankki, ja olemme pitkäjänteisesti panostaneet palvelujemme kehittämiseen. Tämän ja muiden tutkimusten perusteella asiakkaat kokevat, että palveluidemme käyttö on turvallista ja sujuvaa, ja asiointi kanssamme on reilua ja arvostavaa”, kertoo S-Pankin asiakkuus- ja brändijohtaja Anni Hiekkanen. 

Suomalaispankit joutuvat nyt vastaamaan talouden epävarmuuteen, asiakkaiden korkeisiin odotuksiin ja lisääntyvään kilpailuun. Tämä heijastuu kokonaistuloksissa: asiakkaiden tyytyväisyys alaa kohtaan on yleisellä tasolla kääntynyt laskuun. 

”On hienoa nähdä, että pitkäjänteinen työmme asiakkaan parhaaksi kantaa hedelmää. Tämä ykkössijoitus on erityisen ilahduttava, sillä olemme ainoa pankki, joka on parantanut tulostaan viime vuodesta. Teemme jatkuvasti työtä ensiluokkaisen ja mutkattoman palvelun eteen, ja haluan kiittää koko henkilöstöä erinomaisesta työstä”, kertoo Hiekkanen. 

EPSI Ratingin Pankki ja rahoitus 2025 -tutkimukseen tehtiin yli 1646 haastattelua, joista S-Pankkia arvioi 258 asiakasta. S-Pankin asiakastyytyväisyyden virhemarginaali on 2,2 indeksipistettä. 

Median yhteydenotot

S-Pankin viestintä

010 767 9300010 767 9300
viestinta@s-pankki.fi