Vi skickar en sms-bekräftelse till din telefon när du bekräftar betalningar på webbanken eller i webbutiker med hjälp av kodtabellen. Vi skickar också en bekräftelse i anslutning till vissa ändringar som du har gjort på webbanken. Sms-bekräftelse behövs inte nödvändigtvis varje gång. Till exempel när du loggar in på webbanken behövs inte bekräftelsekod vid varje inloggning.
Det kan ta en stund för sms:et att komma fram. Om du emellertid inte får någon bekräftelsekod, kontrollera att ditt telefonnummer är korrekt. Du ser telefonnumret om du loggar in på webbanken. Om numret inte är korrekt, kan du uppdatera det på webbanken genom att logga in med kodtabellen eller genom att besöka ett av våra kundtjänstställen. Kom ihåg att ta med dig ett giltigt identitetskort eller pass till kundtjänststället.
I en del fall kan sms-bekräftelsen hamna i telefonens mapp för skräppost eller skräpmeddelanden. Kontrollera även innehållet i den vid behov.