Kundtjänst

Webbanken

På S-Bankens mångsidiga och användarvänliga webbank kan du tryggt sköta dina bankärenden då det passar dig bäst.

LÅGGA IN PÅ WEBBANKEN

Såhär skaffar du koder

Kundtjänst

010 76 5810 (0,0835 €/samtal + 0,1209 €/min)

Vi hjälper dig gärna med dina dagliga bankärenden. När du identifierar dig med webbankskoder i vår telefontjänst kan du sköta dina personliga penningärenden med oss på ett säkert sätt.

Betalningsdröjsmål på lån och krediter

tfn 010 76 58123 (lån utan säkerhet) må–fr kl. 9–16.30
tfn 010 76 58708 (lån mot säkerhet) må–fr kl. 9–16.30

Samtalspriset är 0,0835 €/samtal + 0,1209 €/minut. Det kostar även att stå i telefonkö.

S-Banken ger service

På kundtjänstställena kan du sköta din vardagsekonomi: öppna konton och aktivera bankkoder, beställa och förnya kort, ansöka om kredit, göra kontantuttag och -insättningar samt gireringar till egna konton i S-Banken.

Spärrtjänst för kort tfn 020 333 (lna/mta, 24 h/dygn)

Om ditt kort förkommer, spärra det omedelbart. Du spärrar ett förkommet eller stulet betalkort genom att ringa bankernas gemensamma spärrtjänst. Den är öppen dygnet runt. Om du ringer spärrtjänsten från utlandet ska du slå numret +358 20 333. Ansvaret för eventuellt missbruk av S-Förmånskortet övergår från dig till S-Banken vid tidpunkten för spärranmälan.

Spärrtjänst för bankkoder

tfn 09 6964 6820 (lna/msa, 24 h/dygn)

Om dina webbankskoder eller din telefon där identifiering med S-mobil är aktiverad förkommer eller blir stulna ska du omedelbart spärra användningen av dem genom att ringa spärrtjänsten för bankkoder. När du ringer från utlandet är numret +358 9 6964 6820.

Efter spärrningen kan du inte längre använda dina webbankskoder eller identifiering med S-mobil. Ansök om nya koder på vårt kundtjänstställe och aktivera identifiering på nytt i S-mobil.