Gå direkt till innehållet

Kundtjänst

Avsnitt med titel Kontakt

Webbanken

På S-Bankens mångsidiga och användarvänliga webbank kan du tryggt sköta dina bankärenden då det passar dig bäst.

Så här skaffar du koder

S-mobil

Med appen S-mobil sköter du din ekonomi på S-Banken och följer upp ditt Bonussaldo. I S-mobil hittar du också S-gruppens verksamhetsställen och våra fina förmåner. S-mobil fungerar i iPhone-, Android- och Windows-smarttelefoner samt i Android- och iPad-surfplattor.

Läs mer om  banktjänster i S-mobil

Kundtjänstställen

Du aktiverar enkelt webbtjänsterna och webbankskoderna utan tidsbokning på våra kundtjänstställen, till exempel i samband med shoppingturen.

Se serviceställen

Kundtjänst

010 76 5810 (0,0835 €/samtal + 0,1209 €/min)

Vi hjälper dig gärna med dina dagliga bankärenden. När du identifierar dig med webbankskoder i vår telefontjänst kan du sköta dina personliga penningärenden med oss på ett säkert sätt.

 

Betalningsdröjsmål på lån och krediter

må–fr kl. 10–15

Samtalspriset är 0,0835 €/samtal + 0,1209 €/minut. Det kostar även att stå i telefonkö.

Kortsäkerhetsnummer

Av säkerhetsskäl skickar vi meddelanden till våra kunder om vissa korttransaktioner. På detta sätt vill vi säkerställa att du själv har gjort transaktionen i fråga. Om du får ett sådant meddelande ska du ringa vårt kortsäkerhetsnummer på +358 10 435 5993 må–fr kl. 8–17 (lna/msa).

S-Banken ger service

På kundtjänstställena kan du sköta din vardagsekonomi: öppna konton och aktivera bankkoder, beställa och förnya kort, ansöka om kredit, göra kontantuttag och -insättningar samt gireringar till egna konton i S-Banken.

Private Banking

Serviceställen i Helsingfors, Tammerfors, Åbo och Uleåborg

Vår privatbanks mångsidiga Private Banking-tjänster är avsedda för kunder med ett förvaltat kapital på över 300 000 euro. Om du är intresserad av att bli Private Banking-kund, kan du lämna en kontaktbegäran på ett formulär, så kontaktar vår privatbankir dig så snart som möjligt.

Fyll i kontaktformuläret

Avsnitt med titel Spärrtjänst för kort

Spärrtjänst för kort tfn 020 333 (lna/mta, 24 h/dygn)

Om ditt kort förkommer, spärra det omedelbart. Du spärrar ett förkommet eller stulet betalkort genom att ringa bankernas gemensamma spärrtjänst. Den är öppen dygnet runt. Om du ringer spärrtjänsten från utlandet ska du slå numret +358 20 333. Ansvaret för eventuellt missbruk av S-Förmånskortet övergår från dig till S-Banken vid tidpunkten för spärranmälan.

Avsnitt med titel Spärrtjänst för bankkoder

Spärrtjänst för bankkoder

tfn 09 6964 6820 (lna/msa, 24 h/dygn)

Om dina webbankskoder eller din telefon där identifiering med S-mobil är aktiverad förkommer eller blir stulna ska du omedelbart spärra användningen av dem genom att ringa spärrtjänsten för bankkoder. När du ringer från utlandet är numret +358 9 6964 6820.

Efter spärrningen kan du inte längre använda dina webbankskoder eller identifiering med S-mobil. Ansök om nya koder på vårt kundtjänstställe och aktivera identifiering på nytt i S-mobil.