Siirry suoraan sisältöön

S-Pankki vahvistaa digiopastusta asiakkailleen

9.6.2025

S-Pankki haluaa parantaa asiakkaidensa valmiuksia turvalliseen ja itsenäiseen digiasiointiin. Se käynnistää nyt kokeilun, jossa asiakkaille tarjotaan henkilökohtaista tukea digihaasteissa. Kokeilu alkaa kesäkuussa puhelinpalvelussa sekä valituilla asiakaspalvelupisteillä.

S-Pankilla on 3,4 miljoonaa asiakasta, laaja palveluverkosto ja paljon asiakaskohtaamisia. Näissä kohtaamisissa on havaittu selkeä tarve lisätukeen digiasioinnissa. Asiakkaat tarvitsevat opastusta sekä digitaalisten palveluiden käyttöönotossa että turvallisessa digiasioinnissa. S-Pankki vastaa tarpeisiin vahvistamalla digiopastusta asiakaspalvelupisteissään ja palvelukanavissaan.

Haluamme tarjota asiakkaillemme apua ja neuvoja digipalvelujen käytössä. Samalla tuemme tehokasta itseasiointia digitaalisissa kanavissa. Ensisijaisesti kannustamme asiakkaitamme S-mobiilin käyttöön, mutta autamme myös verkkopankin käytössä ja siinä, kuinka verkkosivustomme s-pankki.fi palvelee asiakkaitamme, selvittää kokeilusta vastaava johtaja Annina Valtonen.

Saavutettavia palveluita ja turvallista digiasiointia

Laadukkaalla digiopastuksella tuetaan S-Pankin laajan asiakasjoukon digitaitoja ja parannetaan siten digitaalisten palveluiden saavutettavuutta. Tällä on myös yhteiskunnallista merkitystä.

– Pyrimme siihen, että S-mobiili on kaikkien asiakkaidemme käytössä ja jokainen pystyy hyödyntämään mutkattomasti S-Pankin palveluita S-mobiilissa. Erityisesti ikäihmiset tarvitsevat apua S-mobiilin käyttöönotossa. Monet ihmiset oppivat digiasioita parhaiten tekemällä itse. Meiltä he saavat henkilökohtaista opastusta, Valtonen sanoo.

S-mobiilin käyttöönotto helpottaa myös asiointia puhelimitse asiakaspalvelussa, koska S-mobiilin avulla voi tunnistautua. Näin asiakkaita voidaan auttaa monipuolisemmin puhelimitse ilman käyntiä asiakaspalvelupisteellä. Lisäksi S-mobiililla voi hoitaa S-ryhmän asiakasomistajuuteen liittyviä asioita. Asiakkaat saavat henkilökohtaista opastusta myös näissä asioissa.

Vahvistamalla asiakkaidensa kykyä digiasiointiin S-Pankki auttaa heitä myös toimimaan turvallisesti digitaalisessa ympäristössä. Asiakkailla on paljon kysymyksiä muun muassa pankkitunnusten turvallisesta käytöstä.

Olemme läsnä asiakkaillemme ja neuvomme, millä tavalla digitaalinen asiointi on turvallista. Kerromme myös, kuinka tulee toimia, jos joutuu huijausyrityksen kohteeksi, Valtonen toteaa.

Kokeilu alkaa kesäkuussa ja laajenee syksyllä

S-Pankki aloittaa kokeilun kesäkuussa Helsingin, Porin ja Kouvolan palvelupisteillä. Lisäksi puhelinpalveluun on avattu digituelle erillinen linja.

Kokeilu madaltaa kynnystä pyytää neuvoja digiasioissa, ja erityisesti puhelinpalvelun digituki pystyy auttamaan hankalissakin kysymyksissä. Samalla erillinen tuki digitaalisissa haasteissa nopeuttaa pääsyä palveluun muissa asioissa.

S-Pankilla on jo hyvä ymmärrys siitä, millaista apua asiakkaat tarvitsevat. Tätä halutaan nyt syventää keräämällä havaintoja palvelupisteillä.

Tarkoitus on hakea parhaita käytäntöjä siitä, mikä toimii asiakasrajapinnassa. Parannamme opastusta tämän perusteella ja laajennamme sitä sitten koko palveluverkostoon, Valtonen sanoo.

Median yhteydenotot

S-Pankin viestintä

010 767 9300010 767 9300
viestinta@s-pankki.fi