Pankki ja rahoitus -tutkimuksen kestävyysindeksi perustuu asiakkaiden kokemuksiin ja mielikuviin siitä, kuinka vastuullisia pankki- ja rahoitusalan toimijat ovat. Indeksi muodostuu kolmesta kysymyksestä, joilla asiakkaat arvioivat pankkien eettisyyttä, ympäristövastuullisuutta ja sosiaalista vastuullisuutta.
S-Pankki sai kestävyysindeksissä 77,6 indeksipistettä ja sijoittui näin alan ykköseksi. Tulos on selvästi pankki- ja rahoitusalan keskiarvon yläpuolella – indeksipisteiden keskiarvo oli 67,8. S-Pankki saavutti kestävyysindeksissä 2,2 pistettä enemmän kuin viime vuonna, kun taas toimialan keskiarvo heikentyi hieman viime vuodesta.
Asiakkaiden myönteiset arviot kertovat siitä, että S-Pankki on onnistunut pyrkimyksissään toimia kestävästi ja tarjota vastuullisia palveluita talouden hallintaan.
”Haluamme mahdollistaa säästämisen ja sijoittamisen kaikille tarjoamalla asiakkaillemme selkeitä ja helppokäyttöisiä pankkipalveluita. Tavoitteenamme on olla Suomen mutkattomin pankki, jonka kanssa asiointi onnistuu muun arjen lomassa. Tulosten perusteella asiakkaat arvostavat tekemäämme työtä”, kertoo S-Pankin vastuullisuusjohtaja Karoliina Loikkanen.
S-Pankki menestyi kokonaisuudessaan erinomaisesti EPSI Ratingin Pankki ja rahoitus -tutkimuksessa, sillä tutkimuksen mukaan S-Pankilla on alan tyytyväisimmät asiakkaat. Kestävyysindeksin tulokset ovat linjassa kokonaistulosten kanssa, sillä S-Pankki arvioitiin yhteiskuntavastuun osalta alan parhaaksi myös osiossa, joka mittaa pankin imagoa.
EPSI Ratingin Pankki ja rahoitus 2025 -tutkimukseen tehtiin yli 1646 haastattelua, joista S-Pankkia arvioi 258 asiakasta. S-Pankin asiakastyytyväisyyden virhemarginaali on 2,2 indeksipistettä.