Lisätietoa asiakastietojen päivittämisestä
Tältä sivulta löydät lisätietoa asiakastietojen päivittämiseen liittyvistä asioista.
Alla olevista linkeistä voit siirtyä päivittämään tietosi tai lukemaan kysymistämme tiedoista lisää.
Alempaa sivulta voit lukea lisää verovelvollisuuteen liittyvistä kyselyistä sekä siitä, miten tietojen päivittämättä jättäminen vaikuttaa käytössäsi oleviin pankkipalveluihin S-Pankissa.
Mitä pankkipalveluillesi tapahtuu, jos et päivitä tietojasi?
Saitko verovelvollisuuteen liittyvän selvityspyynnön?
Pankkina velvollisuutemme on hankkia tiedot kaikkien asiakkaidemme verovelvollisuudesta. Tähän meitä velvoittavat muun muassa CRS-raportointistandardi sekä FATCA-sopimus.
Jos sinulla on esimerkiksi ulkomainen osoite, asuinmaa tai puhelinnumero, on kyseessä mahdollisesti verovelvollisuutta osoittava yhteys muualla kuin Suomessa. Olemme lähettäneet sinulle selvityspyynnön, jotta asiakastietosi ja verotukseen liittyvät tietosi olisivat ajan tasalla.
Voit päivittää tietosi jollakin seuraavista tavoista:
- S-mobiili-sovelluksen Minä-osiossa valitsemalla "S-Pankin Palvelut" ja "Asiakastiedot".
- S-Pankin verkkopankissa valitsemalla "Asetukset" ja "Omat tiedot".
- Jos sinulla ei ole vielä S-Pankin verkkopankkitunnuksia, voit päivittää tietosi vaihtoehtoisesti
myös muun suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksillasi verkkosivuillamme
osoitteessa s-pankki.fi/omat-tiedot. - Varaamalla ajan asiakaspalvelupisteellemme osoitteessa s-pankki.fi/toimipaikat.
Muistathan ottaa voimassa olevan passin tai henkilökortin mukaasi asiointikäynnille.
Kaipaatko lisätietoja?
- Voit lukea verotukseen liittyvistä sopimuksista lisää Verohallinnon verkkosivuilta
- FATCA-sopimuksesta voit lukea tarkemmin Yhdysvaltojen veroviranomaisen (IRS) verkkosivuilta