Mer information om uppdatering av kunduppgifter
På denna sida hittar du mer information om uppdatering av kunduppgifter.
Via länkarna nedan kan du uppdatera dina uppgifter eller läsa mer om vilka uppgifter vi frågar efter.
Längre ner på sidan kan du läsa mer om frågor gällande skattskyldighet och om hur dina nuvarande banktjänster hos S-Banken påverkas om du låter bli att uppdatera uppgifterna.
Har du fått en begäran om utredning av skattskyldighet?
Som bank är vi skyldiga att inhämta information om skattskyldighet för alla våra kunder. Bland annat CRS-rapporteringsstandarden och FATCA-avtalet ålägger oss att göra detta.
Om du till exempel har en utländsk adress, ett utländskt hemvistland eller ett utländskt telefonnummer, kan det vara fråga om en koppling som eventuellt pekar på skattskyldighet i ett annat land än Finland. Vi har skickat en begäran om utredning till dig, för att dina kunduppgifter och uppgifter om beskattning ska uppdateras.
Du kan uppdatera dina uppgifter på något av följande sätt:
- I avsnittet Jag i appen S-mobil genom att välja ”S-Bankens tjänster” och ”Kunduppgifter”.
- I S-Bankens webbank genom att välja ”Inställningar” och ”Egna uppgifter”.
- Om du ännu inte har webbankskoder till S-Banken, kan du alternativt uppdatera dina
uppgifter med webbankskoder från en annan finländsk bank på vår webbplats på
s-banken.fi/egna-uppgifter. - Genom att boka tid till ett av våra kundtjänstställen på s-banken.fi/servicestallen.
Kom ihåg att ta med dig giltigt pass eller identitetskort på besöket.
Behöver du mer information?
- Du kan läsa mer om avtal som hänför sig till beskattning på Skatteförvaltningens webbplats
- Du kan också läsa mer om FATCA-avtalet på webbplatsen för den amerikanska skattemyndigheten (IRS).