Sain S-Pankilta viestin, jossa tiedustellaan pankkitunnuksiani. Mitä minun pitäisi tehdä?
Kyseessä on huijausviesti, johon ei missään nimessä tule vastata.
S-Pankki ei milloinkaan kysy asiakkaan pankkitunnuksia tai luottokorttitietoja tai muita arkaluonteisia tietoja sähköpostiviestillä, tekstiviestillä tai soittamalla asiakkaalle.
Jos saat tällaisen viestin, ilmoita siitä asiakaspalveluumme.
Varo huijareita, jotka yrittävät saada pankkitunnuksiasi tai luottokorttitietojasi hyödyntämällä sähköpostiviestejä, tekstiviestejä ja väärennettyjä verkkosivuja. Tällaiset huijaukset (phishing) ovat yleistyneet.
Kyseistä huijausta yritetään tehdä myös puhelimitse soittamalla asiakkaalle ja pyytämällä asiakasta kertomaan verkkopankin asiointitunnuksensa tai luottokorttitietonsa. Yleensä näissä huijausyrityksissä huijari yrittää vedota asiakkaan luottamukseen esiintymällä pankin, luottokorttiyhtiön tai viranomaisten edustajana.
Huomaathan, että lähetämme tekstiviestillä vahvistuskoodin puhelimeesi, kun kirjaudut verkkopankkiin tunnuslukutaulukon avulla. Lähetämme vahvistuskoodin myös silloin, kun teet maksuja verkkopankissa.
Lue lisää turvallisesta pankkiasioinnista verkkosivuiltamme.