Gå direkt till innehållet

Jag har fått ett meddelande om att min användarkod kommer att ändras, är meddelandet äkta eller ett bluffmeddelande?

För närvarande skickar vi meddelanden om ändring av användarkoden personligen till alla kunder som berörs av ändringen.

Det blir tyvärr också allt vanligare med e-postmeddelanden som skickas ut i bankers namn eller förfalskade webbplatser där man försöker komma över webbankskoder eller kreditkortsuppgifter. S-Banken ber dig aldrig någonsin uppge webbankskoder, kreditkortsuppgifter eller annan känslig information i e-postmeddelanden eller per telefon. Vi skickar inte den nya användarkoden per e-post och ber dig inte heller per e-post vidta några åtgärder med anledning av ändringen. Då ändringen närmar sig skickar vi dig påminnelser, till exempel per sms. Meddelandena innehåller inga länkar. Om du misstänker att du har fått ett bluffmeddelande, ska du ta bort meddelandet utan att öppna meddelandet eller länkar i det.

Läs mer om säker hantering av bankärenden >

Läs mer om ändring av webbankens användarkoder >