Välkommen till S-Banken

Vi har gjort våra servicekanaler mellan S-Banken och FIM tydligare. Framöver betjänar vi dig i placerings- och sparfrågor via S-Bankens servicekanaler, dvs. webbanken, telefontjänsten, S-bankirerna samt kundtjänstställena.

FIM:s bekanta placeringsprodukter är de samma som tidigare. Förvaltningen av dina fonder förblir hos FIM, och du har fortsättningsvis tillgång till FIM:s breda utbud av olika placeringsprodukter via S-Banken. I nättjänsten hittar du utöver de bekanta placeringstjänsterna även alla S-Bankens produkter och tjänster.

På denna sida finns samlad information om de ändringar som förnyelsen medför.

Dina elektroniska spar- och placeringstjänster har överförts till S-Bankens webbank och alla uppgifter om dina placeringar i FIM visas nu i S-Bankens webbank. Du behöver S-Bankens bankkoder för tjänster via nätet.

Jag har inga webbankskoder till S-Banken

  • Du kan hämta egna koder på S-Bankens kundtjänstställen på Prisma, de flesta Sokosvaruhus och utvalda S-marketenheter.
  • Du kan enkelt söka S-Bankens närmaste verksamhetsställe på s-pankki.fi/sv/servicestallen.

Jag har webbankskoder till S-Banken

    • Dina placeringar i FIM visas i S-Bankens webbank.
    • Webbanken fungerar som förut och du kan logga in med dina befintliga webbankskoder. Den enda förändringen är att du nu enkelt kan sköta både dina bankärenden och dina placeringsärenden i FIM med en enda inloggning i S-Bankens webbank.
    • Om du har tappat bort dina bankkoder till S-Banken, kan du ansöka om nya koder på S-Bankens kundtjänstställen på Prisma, de flesta Sokosvaruhus och utvalda S-marketenheter.

Bank- och placeringsärenden på ett och samma ställe

Som kund hos S-Banken har du tillgång till hela vårt mångsidiga servicenätverk. Du kan enkelt sköta både dina bankärenden och dina placeringsärenden i FIM med en enda inloggning i S-Bankens webbank eller S-mobil. S-Bankens produkter och tjänster är i första hand avsedda för ägarkunderna i S-gruppen. De får också S-Bankens bästa förmåner, exempelvis avgiftsfria grundläggande banktjänster. Du kan ansluta dig som ägarkund på S-gruppens kundtjänstställen och på liityasiakasomistajaksi.fi. Mer information om ägarkundskap i S-gruppen får du på S-gruppens verksamhetsställen och på s-kanava.fi/asiakasomistaja.

För andra än ägarkunder debiteras avgifter för S-Bankens banktjänster enligt en separat servicetariff. Servicetarifferna för ägarkunder och andra än ägarkunder finns på s-banken.fi/serviceavgifter.

Läs mer om S-Banken

Närmare 100 S-Bankirer betjänar dig i placeringsfrågor

Framöver får du tillgång till våra tillförlitliga experters synpunkter och kompetens via S-Bankens omfattande servicenät. Nu ger närmare 100 S-Bankirer runt om i Finland dig hjälp i placeringsfrågor. Kontaktuppgifterna till S-bankirer som betjänar med tidsbokning finns på S-Pankki.fi/toimipaikat. I dagliga bankärenden betjänas du av S-Bankens servicenätverk i anslutning till Prisma, de flesta Sokosvaruhus och utvalda S-marketenheter.

Sök serviceställen

Fullmakter

Dina gällande fullmakter i FIM fortsätter att gälla i S-Bankens webbank. I fortsättningen gäller fullmakter portföljvis och den befullmäktigade kan inte öppna nya produkter till fullmaktsgivaren.

Har du frågor?

Lämna en förfrågan om kontakt om du har frågor, vi hjälper dig gärna. Du kan ringa S-Bankens kundtjänstnummer 010 76 5810 (må–fr kl. 9–20, 0,0835 €/samtal + 0,1209 €/min.) eller lämna en begäran om kontakt.

Kontakta oss