Du aktiverar enkelt webbtjänsterna och webbankskoderna utan tidsbokning på våra kundtjänstställen, till exempel i samband med shoppingturen.
Hitta det närmaste kundtjänststället
Du kan tryggt sköta ärenden på internet så länge du har dina koder i säkert förvar och ser till att den enhet du använder har de senaste säkerhetsuppdateringarna.
Vi har gjort våra servicekanaler mellan S-Banken och FIM tydligare. Framöver betjänar vi dig i placerings- och sparfrågor via S-Bankens servicekanaler, dvs. webbanken, telefontjänsten, S-bankirerna samt kundtjänstställena.
FIM:s bekanta placeringsprodukter är de samma som tidigare. Förvaltningen av dina fonder förblir hos FIM, och du har fortsättningsvis tillgång till FIM:s breda utbud av olika placeringsprodukter via S-Banken. I nättjänsten hittar du utöver de bekanta placeringstjänsterna även alla S-Bankens produkter och tjänster.
På denna sida finns samlad information om de ändringar som förnyelsen medför.
Dina elektroniska spar- och placeringstjänster har överförts till S-Bankens webbank och alla uppgifter om dina placeringar i FIM visas nu i S-Bankens webbank. Du behöver S-Bankens bankkoder för tjänster via nätet.
Som kund hos S-Banken har du tillgång till hela vårt mångsidiga servicenätverk. Du kan enkelt sköta både dina bankärenden och dina placeringsärenden i FIM med en enda inloggning i S-Bankens webbank eller S-mobil. S-Bankens produkter och tjänster är i första hand avsedda för ägarkunderna i S-gruppen. De får också S-Bankens bästa förmåner, exempelvis avgiftsfria grundläggande banktjänster. Du kan ansluta dig som ägarkund på S-gruppens kundtjänstställen och på liityasiakasomistajaksi.fi. Mer information om ägarkundskap i S-gruppen får du på S-gruppens verksamhetsställen och på s-kanava.fi/asiakasomistaja.
För andra än ägarkunder debiteras avgifter för S-Bankens banktjänster enligt en separat servicetariff. Servicetarifferna för ägarkunder och andra än ägarkunder finns på s-banken.fi/serviceavgifter.
Framöver får du tillgång till våra tillförlitliga experters synpunkter och kompetens via S-Bankens omfattande servicenät. Nu ger närmare 100 S-Bankirer runt om i Finland dig hjälp i placeringsfrågor. Kontaktuppgifterna till S-bankirer som betjänar med tidsbokning finns på S-Pankki.fi/toimipaikat. I dagliga bankärenden betjänas du av S-Bankens servicenätverk i anslutning till Prisma, de flesta Sokosvaruhus och utvalda S-marketenheter.
Dina gällande fullmakter i FIM fortsätter att gälla i S-Bankens webbank. I fortsättningen gäller fullmakter portföljvis och den befullmäktigade kan inte öppna nya produkter till fullmaktsgivaren.
Lämna en förfrågan om kontakt om du har frågor, vi hjälper dig gärna. Du kan ringa S-Bankens kundtjänstnummer 010 76 5810 (må–fr kl. 9–20, 0,0835 €/samtal + 0,1209 €/min.) eller lämna en begäran om kontakt.