Du aktiverar enkelt webbtjänsterna och webbankskoderna utan tidsbokning på våra kundtjänstställen, till exempel i samband med shoppingturen.
Hitta det närmaste kundtjänststället
Du kan tryggt sköta ärenden på internet så länge du har dina koder i säkert förvar och ser till att den enhet du använder har de senaste säkerhetsuppdateringarna.
S-Bankens och LokalTapiola Banks webbanker har slås ihop. Du kan utnyttja S-Bankens tjänster i allt större omfattning, till exempel den praktiska mobilbanken och det heltäckande servicenätverket. Som ägarkund i S-gruppen får du och din familj också S-Bankens ägakundsförmåner, till exempel gratis grundläggande banktjänster.
MasterCard-korten har ersatts med S-Banken Visa-kort. De nya Visa-korten inklusive PIN-koder har skickats till kunderna och de kan användas genast. Användningen av MasterCard-kort upphörde den 31 maj 2016. Mer information om ändringen finns under Vanliga frågor på denna sida.
LokalTapiola Banks kunder har per post eller i ett webbmeddelande fått information av oss om webbankskoderna och hur de ska användas i fortsättningen. Vänligen kontrollera att du har fått vårt meddelande. Om du inte har fått meddelandet kan du läsa anvisningar om användning av koderna här.
Du kan logga in på S-Bankens webbank med samma användarnamn som du tidigare använde för att logga in på LokalTapiola Banks webbank. Dessutom behöver du ett nytt lösenord och en ny kodtabell. Dem har vi skickat till dig i september–oktober. Vid den första inloggningen på S-Bankens webbank är lösenordet företagets FO-nummer eller de sex första tecknen i kundkoden. Du ska byta lösenord genast, och det nya lösenordet får enbart innehålla siffror.
Som en följd av sammanslagningen av webbtjänsterna görs några ändringar på webbanken. I och med sammanslagningen får du tillgång till nya banktjänster och flera andra tjänster. Nedan några exempel på konkreta ändringar:
Som kund hos S-Banken har du tillgång till hela vårt mångsidiga servicenätverk. I dagliga bankärenden betjänas du på våra kundtjänstställen som finns på Prisma, de flesta Sokosvaruhus och utvalda S-marketenheter. I placerings- och sparfrågor får du service på webbanken, i S-mobil och i telefontjänsten samt med tidsbokning av S-Bankirerna, S-Bankens spar- och placeringsexperter.
S-Bankens produkter och tjänster är i första hand avsedda för ägarkunderna i S-gruppen. De får också S-Bankens bästa förmåner, exempelvis avgiftsfria grundläggande banktjänster. Du kan ansluta dig som ägarkund på S-gruppens kundtjänstställen och på liityasiakasomistajaksi.fi. Mer information om ägarkundskap i S-gruppen får du på S-gruppens verksamhetsställen och på s-kanava.fi/asiakasomistaja.
Om du har frågor kan du kontakta vår kundtjänst må−fr kl. 8−20 på numret 010 76 5810 (0,0835 €/samtal + 0,1209 €/min.). Vi informerar även på S-Bankens webbplats och Facebook-sida om eventuella driftavbrott på webbanken och annat viktigt som gäller webbtjänsten.
Om du har frågor, vi hjälper dig gärna. Du kan ringa S-Bankens kundtjänstnummer, tfn 010 76 5810 (må–fr kl. 8–20, 0,0835 €/samtal + 0,1209 €/min.).