Gå direkt till innehållet

Välkommen till S-Banken!

S-Bankens och LokalTapiola Banks webbanker har slås ihop. Du kan utnyttja S-Bankens tjänster i allt större omfattning, till exempel den praktiska mobilbanken och det heltäckande servicenätverket. Som ägarkund i S-gruppen får du och din familj också S-Bankens ägakundsförmåner, till exempel gratis grundläggande banktjänster.

Användningen av MasterCard-kort har upphört

MasterCard-korten har ersatts med S-Banken Visa-kort. De nya Visa-korten inklusive PIN-koder har skickats till kunderna och de kan användas genast. Användningen av MasterCard-kort upphörde den 31 maj 2016. Mer information om ändringen finns under Vanliga frågor på denna sida.

MasterCard ersätts med Visa

Vilka koder ska jag använda från och med den 26 oktober?

LokalTapiola Banks kunder har per post eller i ett webbmeddelande fått information av oss om webbankskoderna och hur de ska användas i fortsättningen. Vänligen kontrollera att du har fått vårt meddelande. Om du inte har fått meddelandet kan du läsa anvisningar om användning av koderna här.

Jag har inga webbankskoder till S-Banken

    • Spara ditt användarnamn till LokalTapiola Bank, det fungerar som ditt användarnamn även på S-Bankens webbank. Däremot får du nytt lösenord och ny kodtabell. Vid den första inloggningen fungerar din födelsetid i formatet ddmmåå som lösenord. Vi skickar den nya kodtabellen till dig per post, och du kan logga in med dina koder på S-Bankens webbank från och med den 26 oktober 2015. 

Jag har webbankskoder till S-Banken

    • Du kan använda LokalTapiola Banks webbank som vanligt fram till den 23 oktober 2015. Därefter ska du börja använda S-Bankens webbank med dina bankkoder till S-Banken från och med den 26 oktober. Observera att ett driftavbrott görs på webbanken den 24–26 oktober 2015.
    • Du kan förstöra dina koder till LokalTapiola Bank efter den 23 oktober.
    • Om du har tappat bort dina bankkoder till S-Banken kan du hämta nya koder på S-Bankens kundtjänstställen på Prisma, de flesta Sokosvaruhus och utvalda S-marketenheter. Alternativt kan du ringa vår kundtjänst, tfn 010 76 5810 vardagar kl. 9–20 (0,0835 €/samtal + 0,1209 €/min.). Vi identifierar dig med dina bankkoder till LokalTapiola Bank, så ha dem till hands när du ringer.

Företag: Så här loggar du på S-Bankens webbank

Du kan logga in på S-Bankens webbank med samma användarnamn som du tidigare använde för att logga in på LokalTapiola Banks webbank. Dessutom behöver du ett nytt lösenord och en ny kodtabell. Dem har vi skickat till dig i september–oktober. Vid den första inloggningen på S-Bankens webbank är lösenordet företagets FO-nummer eller de sex första tecknen i kundkoden.  Du ska byta lösenord genast, och det nya lösenordet får enbart innehålla siffror.

Ändringar i ärendehanteringen

Som en följd av sammanslagningen av webbtjänsterna görs några ändringar på webbanken.  I och med sammanslagningen får du tillgång till nya banktjänster och flera andra tjänster. Nedan några exempel på konkreta ändringar:

Banktjänsterna på ett och samma ställe

Som kund hos S-Banken har du tillgång till hela vårt mångsidiga servicenätverk. I dagliga bankärenden betjänas du på våra kundtjänstställen som finns på Prisma, de flesta Sokosvaruhus och utvalda S-marketenheter. I placerings- och sparfrågor får du service på webbanken, i S-mobil och i telefontjänsten samt med tidsbokning av S-Bankirerna, S-Bankens spar- och placeringsexperter.

S-Bankens produkter och tjänster är i första hand avsedda för ägarkunderna i S-gruppen. De får också S-Bankens bästa förmåner, exempelvis avgiftsfria grundläggande banktjänster. Du kan ansluta dig som ägarkund på S-gruppens kundtjänstställen och på liityasiakasomistajaksi.fi. Mer information om ägarkundskap i S-gruppen får du på S-gruppens verksamhetsställen och på s-kanava.fi/asiakasomistaja.

Läs mer om S-Banken

Kundservice och information

Om du har frågor kan du kontakta vår kundtjänst må−fr kl. 8−20 på numret 010 76 5810 (0,0835 €/samtal + 0,1209 €/min.). Vi informerar även på S-Bankens webbplats och Facebook-sida om eventuella driftavbrott på webbanken och annat viktigt som gäller webbtjänsten. 

Har du frågor?

Om du har frågor, vi hjälper dig gärna. Du kan ringa S-Bankens kundtjänstnummer, tfn 010 76 5810 (må–fr kl. 8–20, 0,0835 €/samtal + 0,1209 €/min.).

Vanliga frågor

Grundläggande banktjänster

Webbanken och bankkoder

Konton

Kort, lån, krediter och insättningar

Villkor

Försäkringar