Työpaikkailmoitus: Vastuullisuuspäällikkö, Helsinki

8.10.2021

Me S-Pankissa pyrimme siihen, että asiakas kokee aina saavansa vähän enemmän kuin osasi odottaakaan. Haluamme haastaa toimialan totuttuja käytäntöjä ja mahdollisuuksia vaikuttaa on valtavasti. Meillä saat reilusti vastuuta ja tilaisuuksia kehittää ylivoimaisen helppoja ja hyödyllisiä palveluita noin kolmelle miljoonalle S-ryhmän asiakasomistajalle. Vastuullisuus on toimintamme keskiössä ja S-Pankki onkin jo yhdeksän kertaa valittu Suomen vastuullisimmaksi pankiksi (Sustainable Brand Index, Euroopan laajin vastuullisuustutkimus). Vaikka teemme vaativaa asiantuntijatyötä, emme silti turhia jäykistele.

Haemme vastuullisuuspäällikköä vakituiseen työsuhteeseen Strategia ja vastuullisuus -tiimiin Helsinkiin.

”Vastuullisuus on asetettu S-Pankin strategiassa hyvin keskeiseen asemaan. Osana S-ryhmää meillä on ainutlaatuinen mahdollisuus vaikuttaa kolmen miljoonan asiakasomistajan elämään ja toimia vastuullisuuden edelläkävijänä pankki- ja varallisuudenhoitoliiketoiminnassa”, kertoo strategiasta, IT:stä ja tuotteista vastaava johtaja Iikka Kuosa S-Pankista.

Millaista työtä tarjoamme sinulle?

• Vastuullisuuspäällikkönä koordinoit ja edistät vastuullisuustyötä S-Pankissa. Pääset vaikuttamaan yrityksemme suuntaan ja edistämään toimintaamme asiakkaidemme, ympäristön ja yhteiskunnan hyväksi.
  • Seuraat toimialan ESG-käytäntöjen kehittymistä Suomessa sekä kansainvälisesti ja tunnistat uusia mahdollisuuksia.
  • Tuet S-Pankin liiketoimintoja konkreettisten vastuullisuustoimenpiteiden ja -tavoitteiden määrittelyssä ja toteuttamisessa.
  • Laadit ja ylläpidät vastuullisuuden kehityssuunnitelmaa, seuraat sen etenemistä ja toimit yhteyshenkilönä S-ryhmän vastuullisuusyksikön suuntaan.
  • Tuet vastuullisuuteen liittyvää sisäistä ja ulkoista viestintää ja laadit siihen liittyviä sisältöjä.
  • Tukenasi työssä ovat S-Pankin asiantuntijat muun muassa ESG-sijoittamisen, pankkisääntelyn ja liiketoiminnan kehittämisen alueilla.

Mitä toivomme sinulta?

• Sinulla on tehtävään soveltuva korkeakoulututkinto sekä aiempaa työkokemusta vastuullisuuden parista tai hyvät näytöt vastaavista tehtävistä esimerkiksi palveluiden kehityksessä, strategiatyössä, konsultoinnissa tai projektien johtamisessa. Erityisesti finanssialan tuntemus katsotaan eduksi.
  • Olet innostunut yritysten vastuullisuustyöstä ja haluat tehdä pitkäjänteistä työtä vastuullisuuden edistämiseksi S-Pankissa.
  • Työskentelet tarkasti ja analyyttisesti. Kykenet hahmottamaan laajoja kokonaisuuksia.
  • Kykenet kommunikoimaan sujuvasti sidosryhmien kanssa ja eri organisaatiotasoilla.
  • Hallitset sujuvasti suomen ja englannin kielen.
  • ESG-terminologian, käytäntöjen, sääntelyn tai sidosryhmien (esim. NGO:t) tuntemus katsotaan eduksi.

Vastuullisuus tarkoittaa meille myös sitä, että pidämme hyvää huolta työntekijöistämme. S-Pankin taustalla vaikuttava S-ryhmä tarjoaa ison talon ainutlaatuisia voimavaroja ja mahdollisuuksia. Vaikka olemmekin osa isoa S-ryhmää, toimimme ketterästi ja meiltä löytyy pienen talon intoa tehdä ja kehittää.

Haluamme, että työntekijöillämme pysyvät työ ja muu elämä tasapainossa, joten siksi teemme hybridityötä, jossa yhdistyvät etätyön ja toimistolla työskentelyn parhaat puolet. Lisäksi meillä on mahdollista hyödyntää liukuvaa työaikaa. Tuemme työntekijöidemme työhyvinvointia monin tavoin, kuten tarjoamalla kattavan työterveyshuollon, tukea liikuntaharrastuksiin ja tekemällä pienillä asioilla työpäivistä mukavampia. Lisäksi tarjoamme laajat työsuhde-edut, kuten henkilökuntahintaiset pankkipalvelut ja ostoedun S-ryhmän toimipaikoista. Kun työntekijät ovat onnellisia, yrityskin voi hyvin.

Lisätietoja tehtävästä antaa Strateginen partner Tarmo Aura 14.10.2021 kello 12.00–14.00 ja 19.10.2021 kello 11.00–13.00. Tavoitat Tarmon numerosta 045 6767 261. Lue meistä lisää

Lähetä hakemuksesi 31.10.2021 mennessä oheisella hakulomakkeella (S-ryhmän avoimet työpaikat). Käsittelemme hakemuksia jo hakuajan kuluessa. Jos tulet valituksi tehtävään, tarkistamme luottotietosi ja yritysyhteytesi.