Työpaikkailmoitus: Tietosuojavastaava, Helsinki

14.9.2021

Me S-Pankissa pyrimme siihen, että asiakas kokee aina saavansa vähän enemmän kuin osasi odottaakaan. Haluamme haastaa toimialan totuttuja käytäntöjä ja mahdollisuuksia vaikuttaa on valtavasti. Meillä saat reilusti vastuuta ja tilaisuuksia kehittää ylivoimaisen helppoja ja hyödyllisiä palveluita noin kolmelle miljoonalle S-ryhmän asiakasomistajalle. Vaikka teemme vaativaa asiantuntijatyötä, emme silti turhia jäykistele.

Haemme tietosuojavastaavaa vakituiseen työsuhteeseen Compliance ja operatiivisten riskien valvonta- tiimiin Helsinkiin.

Millaista työtä tarjoamme?

• S-Pankin tietosuojavastaavana pääset toimimaan itsenäisessä roolissa sääntelyn kehitystä seuraten, organisaation tietosuojasäännösten noudattamista tukien sekä useisiin konserninlaajuisiin hankkeisiin osallistuen.
    • Pääset koordinoimaan tietosuojaverkoston toimintaa sekä kehittymään niin tietosuojan kuin finanssialan asiantuntijana jatkuvasti kasvavassa pankissa.
    • Tehtävässäsi seuraat tietosuojan noudattamista koko organisaatiossa tuoden esiin havaitsemiasi puutteita.
    • Annat neuvoja tietosuojasääntelyn noudattamisesta, tietosuojan vaikutustenarvioinnin tekemisestä sekä valvot vaikutustenarvioinnin toteutusta.
    • Toimit rekisteröityjen yhteyshenkilönä henkilötietojen käsittelyyn liittyvissä asioissa sekä teet yhteistyötä tietosuojavaltuutetun toimiston kanssa toimien myös ja toimit heidän yhteyshenkilönään.
    • Roolissasi olet osa toisen puolustuslinjan riippumatonta toimintoa jatkuvassa yhteistyössä liiketoiminnan kanssa. Vastaat myös tietosuojasääntelyn kouluttamisesta, sisäisen ohjeistuksen päivittämisestä sekä tietosuojan vuosisuunnitelman toteuttamisesta.

Mitä odotamme sinulta?

• Tehtävä edellyttää vähintään 3 vuoden aikaisempaa kokemusta ja asiantuntemusta tietosuojalainsäädännöstä ja alan käytänteistä sekä valmiutta hoitaa tietosuojavastaavalle kuuluvat tehtävät.
    • Arvostamme aikaisempaa kokemustasi finanssialalta tai konsultoinnista ja sinulla on tehtävään soveltuva juridinen korkeakoulututkinto.
    • Kykenet hahmottamaan laajoja kokonaisuuksia ja olet asenteeltasi ratkaisukeskeinen.
    • Kykenet toimimaan menestyksellisesti erilaisten sidosryhmien kanssa.
    • Olet valmis uudenlaiseen ja nopeaan toimintaan muuttuvassa maailmassa.

S-Pankki on jo yhdeksän kertaa valittu Suomen vastuullisimmaksi pankiksi (Sustainable Brand Index). Vastuullisuus tarkoittaa meille myös sitä, että pidämme hyvää huolta työntekijöistämme. S-Pankin taustalla vaikuttava S-ryhmä tarjoaa ison talon ainutlaatuisia voimavaroja ja mahdollisuuksia. Vaikka olemmekin osa isoa S-ryhmää, toimimme ketterästi ja meiltä löytyy pienen talon intoa tehdä ja kehittää. Lisäksi tarjoamme laajat työsuhde-edut, kuten henkilökuntahintaiset pankkipalvelut ja ostoedun S-ryhmän toimipaikoista.

Haluamme, että työntekijöillämme pysyvät työ ja muu elämä tasapainossa, joten siksi meillä voi tehdä etätöitä tai hyödyntää liukuvaa työaikaa tarpeen mukaan myös poikkeusajan jälkeenkin. Tuemme työntekijöidemme työhyvinvointia monin tavoin, kuten tarjoamalla kattavan työterveyshuollon, tukea liikuntaharrastuksiin ja tekemällä pienillä asioilla työpäivistä mukavampia. Kun työntekijät ovat onnellisia, yrityskin voi hyvin.

Lisätietoja tehtävästä antaa Compliance-päällikkö Olli-Pekka Piipponen 21.9.2021 kello 11–12. Tavoitat Olli-Pekan numerosta 040 5471 470. Lue meistä lisää

Lähetä hakemuksesi 30.9.2021 mennessä oheisella hakulomakkeella (S-ryhmän avoimet työpaikat). Käsittelemme hakemuksia jo hakuajan kuluessa ja lähetämme videohaastattelukysymykset sopiville hakijoille. Jos tulet valituksi tehtävään, tarkistamme luottotietosi ja yritysyhteytesi sekä odotamme sinulta suostumusta turvallisuusselvityksen teettämiseen.