Työpaikkailmoitus: Senior Compliance Officer / Compliance Officer, Helsinki

11.1.2022

Me S-Pankissa pyrimme siihen, että asiakas kokee aina saavansa vähän enemmän kuin osasi odottaakaan. Haluamme haastaa toimialan totuttuja käytäntöjä ja mahdollisuuksia vaikuttaa on valtavasti. Meillä saat reilusti vastuuta ja tilaisuuksia kehittää ylivoimaisen helppoja ja hyödyllisiä palveluita noin kolmelle miljoonalle S-ryhmän asiakasomistajalle. Vaikka teemme vaativaa asiantuntijatyötä, emme silti turhia jäykistele.

Haemme Senior Compliance Officeria / Compliance Officeria vakituiseen työsuhteeseen Compliance ja operatiivisten riskien valvonta -tiimiin Helsinkiin.

Millaista työtä tarjoamme sinulle?

• Compliance Officerina tulet vastaamaan talousrikosten torjunnan compliance-ohjelmasta, joka kattaa asiakkaan tuntemiseen, pakotteisiin, FATCA/CRS-sääntelyyn sekä lahjonnan, korruption ja rahanpesun estämiseen liittyvät kokonaisuudet.
  • Tehtävässäsi pääset toteuttamaan osaamistasi ja kantamaan vastuuta laajasti syventäen osaamistasi niin talousrikosten torjunnan kuin finanssialan asiantuntijana.
  • Toimessasi tulet vastaamaan koko konsernin neuvonnasta ja ohjaamisesta sääntelyvelvoitteiden noudattamiseksi talousrikosten torjumista koskevissa asioissa yhteistyössä ensimmäisen puolustuslinjan kanssa.
  • Työnkuvassasi osallistut konsernitasoiseen jatkuvaan compliance-valvontaan ja riskikartoituksiin sekä arvioit erityisesti rahanpesuriskien hallinnan kattavuutta ja tehokkuutta raportoiden tunnistettuja riskejä.
  • Tulet tiimisi kanssa kehittämään, laatimaan, ylläpitämään ja kouluttamaan Compliancen koko konsernille antamia ohjeita sekä osallistumaan eri liiketoimintojen laatimien ohjeistusten kommentointiin talousrikosten torjunnan näkökulmasta.
  • Pääset osoittamaan kykyjäsi myös muiden erikseen nimettyjen compliance-tehtävien puitteissa esimerkiksi sisäisen valvonnan ja compliance-toiminnan kehittämisen saralla.

Mitä toivomme sinulta?

• Finanssiala on sinulle jo ennestään tuttu ja olet ennättänyt kerryttämään aikaisempaa työkokemusta alalla toteutettavasta talousrikostentorjunnasta vähintään 5 vuoden ajalta.
  • Sinulla on asiantuntemusta myös muusta pankkitoimintaan liittyvästä sääntelystä sekä pankin tuotteista ja palveluista.
  • Hallitset suomen ja englannin kielen ja kommunikoit sujuvasti eri sidosryhmien kanssa.
  • Sinulla on tehtävään soveltuva korkeakoulututkinto, kuten OTM tai KTM.
  • Olet työssäsi oma-aloitteinen ja uskallat esittää rohkeasti uusia näkökulmia.
  • Kykenet hahmottamaan laajoja kokonaisuuksia ja olet asenteeltasi ratkaisukeskeinen.
  • IT-taitosi ovat hyvät sekä sinulla on kokemusta tai intoa oppia digitaalisten tuotteiden ja palveluiden sääntelynmukaisuuden varmistamisesta.

S-Pankki on jo yhdeksän kertaa valittu Suomen vastuullisimmaksi pankiksi (Sustainable Brand Index). Vastuullisuus tarkoittaa meille myös sitä, että pidämme hyvää huolta työntekijöistämme. S-Pankin taustalla vaikuttava S-ryhmä tarjoaa ison talon ainutlaatuisia voimavaroja ja mahdollisuuksia. Vaikka olemmekin osa isoa S-ryhmää, toimimme ketterästi ja meiltä löytyy pienen talon intoa tehdä ja kehittää. Lisäksi tarjoamme laajat työsuhde-edut, kuten henkilökuntahintaiset pankkipalvelut ja ostoedun S-ryhmän toimipaikoista.

Haluamme, että työntekijöillämme pysyvät työ ja muu elämä tasapainossa, joten siksi teemme hybridityötä, jossa yhdistyvät etätyön ja toimistolla työskentelyn parhaat puolet. Lisäksi meillä on mahdollista hyödyntää liukuvaa työaikaa. Tuemme työntekijöidemme työhyvinvointia monin tavoin, kuten tarjoamalla kattavan työterveyshuollon, tukea liikuntaharrastuksiin ja tekemällä pienillä asioilla työpäivistä mukavampia. Lisäksi tarjoamme laajat työsuhde-edut, kuten henkilökuntahintaiset pankkipalvelut ja ostoedun S-ryhmän toimipaikoista. Kun työntekijät ovat onnellisia, yrityskin voi hyvin.

Lisätietoja tehtävästä antaa Compliance-päällikkö Olli-Pekka Piipponen 19.1.2022 kello 15.00–16.00. Tavoitat Olli-Pekan numerosta 040 5471 470. Lue meistä lisää

Lähetä hakemuksesi 31.1.2022 mennessä oheisella hakulomakkeella (S-ryhmän avoimet työpaikat). Käsittelemme hakemuksia jo hakuajan kuluessa ja lähetämme videohaastattelukysymykset sopiville hakijoille. Jos tulet valituksi tehtävään, tarkistamme luottotietosi ja yritysyhteytesi sekä odotamme sinulta suostumusta turvallisuusselvityksen teettämiseen.